ID : 38044660
رئیس مجمع نمایندگان یزد خواستار شد

چالش های موجود در آموزش و پرورش یزد به مجمع نمایندگان استان ارائه شود


میرمحمدی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش یزد خواستار تبیین برنامه ها و بیان چالش های موجود آموزش و پرورش استان در جلسه مجمع نمایندگان استان شد.

به گزارش یزد رسا؛ میرمحمدی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل ، معاونین و روسای آموزش و پرورش شهرستان های تفت ، میبد و ناحیه دو یزد دیدار و گفتگو کرد.

دکتر میرمحمدی نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.

 رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت : سند منطبق بر فطرت ما است و باید تمام تلاشمان را برای اجرایی شدن آن با استفاده از تمام ظرفیت استان به کار گیریم.

دکتر میرمحمدی با اشاره به اهمیت فضای مجازی  و فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است، خواستار استفاده از تمام ظرفیت آموزش و پرورش در زمینه مقابله با تهدیدهای فضای مجازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مسایل فرهنگی و تربیتی اشاره و عنوان کرد:در این راستا باید از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس حداکثر استفاده را نمود.

دکتر میرمحمدی نمایندگان فعلی مجلس را همدل و همراه دانست و گفت : باید از این ظرفیت در سطح استانی و ملی حداکثر استفاده را ببریم.

هماهنگی جهت تبیین برنامه ها و بیان چالش های موجود آموزش و پرورش استان در جلسه مجمع نمایندگان استان و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از جمله پیشنهادهای میر محمدی رئیس مجمع نمایندگان استان بود.

مدیر کل آموزش و پروش استان یزد هم در این دیدار جایگاه آموزش و پرورش استان یزد را جایگاهی ویژه و برتر دانست و گفت : آموزش و پرورش کانون و مرکز توسعه است و توجه به آموزش و پرورش در همه بخش ها تاثیرگذار است، اما تا زمانی که کارکردهای نظام آموزشی ، متحول و توسعه یافته نشوند نمی توان کارکردهای توسعه یافتگی را از نظام آموزشی کشور انتظار داشت.

" عباسعلی دانافر" هزینه در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری بلند مدت دانست و وضعیت فعلی آموزش و پرورش را حاصل نگاه 20 سال پیش به آموزش و پرورش کشور دانست .

مدیر کل آموزش و پروش استان یزد اظهار داشت:برنامه راهبردی و اصلی آموزش و پرورش در سالهای اخیر اجرای سند تحول بنیادین است و پیش فرض این سند، ناکارآمدی نظام آموزشی  موجود و عدم توانمندی آن در پاسخگویی به تحولات محیطی و نیازهای امروز و فردای جامعه است .

وی تربیت افراد خلاق، کارآفرین، مشارکت جو، مسوولیت پذیر ، اخلاق مدار، نقاد و نقدپذیر ، اهل گفت و گو و مدارا ، دارای مهارت های فنی و اجتماعی، با تقوی و دین مدار را  از اهداف این سند برشمرد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  را منوط به عزم جدی همه دستگاهها  و نهادها دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از جمله دلایل عدم اجرای سند را  بی ثباتی مدیریتی ،کمبود نیروی انسانی ، کمبود منابع مالی ، پیچیدگی و انتزاعی بودن مفاهیم سند نام برد و گفت:سند یک نقشه راه است که باید برای رسیدن به اهداف آن منابع و امکانات لازم فراهم شود.

دانافر خاطر نشان کرد:مفاهیم سند باید ساده سازی شود و به صورت ملموس و عینی در آید تا نتایج اجرایی شدن آن را همه احساس و درک کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست این سند، باید توقعات و مطالبات خانواده ها از نظام  آموزشی تغییر کند و از منظر سند تربیت دانش آموزان باید تمام ساحتی و همه جانبه باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین فقط  برعهده آموزش پرورش نیست بلکه همه دستگاهها باید پای کار باشند افزون بر 40 دستگاه در این زمینه باید همکاری کنند و آموزش پرورش به تنهایی نمی تواند این سند را اجرا کند نیاز به یک عزم جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه رویکرد دیگر سند تحول آموزش و پرورش را مهارت محوری بیان کرد و گفت: بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه پنج ساله،  ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل کنند .

وی ایجاد محیط شاد و با نشاط، تشویق دانش آموزان به رقابت های گروهی و جمعی ، حذف مشق شب ،ممنوعیت ورود منابع  غیردرسی،ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره ی ابتدایی را تلاش جهت کاهش استرس و  افزایش شادی و نشاط در مدارس قلمداد نمود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.