ID : 13707842
با یک لحظه غفلت؛

چرخ گوشت دست«ابوالفضل 2 ساله» را در نعیم آباد یزد بلعید +تصاویر


مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: ابوالفضل 2 ساله زماني كه مادرش براي تهيه خوراك از چرخ گوشت استفاده مي كرد، در يك لحظه غفلت مادر دست راست خود را با سرعت به درون استوانه چرخ گوشت فرو برد.

 به گزارش یزد رسا؛  مديرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت : حادثه در آشپزخانه منزل هنگامي رخ داد كه ابوالفضل 2 ساله زماني كه مادرش براي تهيه خوراك از چرخ گوشت استفاده مي كرد ، در يك لحظه با غفلت مادر دست راست خود را با سرعت به درون استوانه چرخ گوشت فرو برد .


ميرشمسي افزود : مادر او كه از فرياد دلخراش فرزندش سراسيمه شده بود با سرعت جريان برق دستگاه را قطع كرد ، اما اين وسيله دست كوچك پسربچه را در ميان چرخ دنده هاي خود گرفتار كرده بود . پدر خانواده نبود ، وقتي مادر نتوانست دست كودك خود را از درون چرخ گوشت خارج كند ، با انجام جداسازي ، بدنه چرخ گوشت را در حاليكه دست ابوالفضل كوچولو در ميان چرخ دنده ها  بود دوان دوان از منزل  بيرون دويد و درخواست استمداد مي كند.


شيخعليشاهي رئيس ايستگاه شماره 9 كه از ابتدا در محل حضور داشت گفت : راس ساعت 22:08 بيست و هفتم خرداد با مركز فوريتهاي 125 تماس گرفته مشد و درخواست كمك فوري کردند.


شيخعليشاهي افزود : نجاتگران به محض رسيدن به محل پسر بچه 2 ساله  را در حاليكه دستش در بدنه چرخ گوشت بود براي اعزام به بيمارستان در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند و همزمان با انتقال وي گروه نجات ايستگاه شماره 9 به اورژانش شهيد دكتر رهنمون اعزام شد تا عمليات خارج كردن دست ابوالفضل را از چرخ گوشت در بيمارستان انجام دهند . ابتدا تيم پزشكي بيمارستان پسر بچه را به اتاق عمل بردند و تحت مراقبتهاي پزشكي وي را بيهوش و تحويل امداد گران آتش نشاني دادند .


وي گفت: امدادگران آتش نشاني پس از مدت 12 دقيقه تلاش همراه با دقت زياد موفق شدند بدنه چرخ گوشت را ببرند و دست اين پسر بچه را از ميان چرخ دنده ها آزاد كنند ، سپس پزشكان بي درنگ اقدامات درماني لازم را آغاز كردند .


مديرعامل سازمان آتش نشاني درباره وضعيت اين كودك آسيب ديده با بيان اينكه ما با انواع حوادث و آتش سوزي ها روبرو بوده ايم اما هيچ حادثه اي به اندازه چرخ گوشت كه افراد كم سن و كودكان خردسال و بيگناه را گرفتار مي كند ناراحت كننده نيست ، گفت : خوشبختانه بعد از بيرون آوردن دست ابوالفضل كوچولو از درون چرخ گوشت به دليل انعطاف زياد و كوچك بودن دست كودك و اينكه با هوشياري مادر جريان برق دستگاه سريعاً قطع شده بود و با تلاش مضاعف و به موقع گروه نجات آتش نشاني و پزشكان ، انگشتان اين كودك قطع نشد و دست راست او معجزه وار از ميان چرخ دنده ها رها شد ، والدين ابوالفضل كه خيلي ناراحت و نگران بودند با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شدند و از زحمات گروه نجات آتش نشاني قدرداني و تشكر كردند. 


ميرشمسي در ادامه گفت: بي احتیاطي و غفلت والدين از عمده حوادث چرخ گوشت است و به همشهريان عزيز توصيه كرد : در صورتيكه مجبور به استفاده از چرخ گوشت هستيد ، هنگام استفاده آن را خارج از دسترس كودكان قرار دهيد و ديگر اينكه تماشاي كار كردن با چرخ گوشت ، كنجكاوي كودكان را تحريك مي كند و همين امر به اضافه بي احتياطي والدين علل بروز حوادث دردناك چرخ گوشت به شمار می رود.






summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.