ID : 13792848

کارشناسان خارجی معتقدند این سخنان بسیار هوشمندانه و جهت تقویت مذاکره‌کنندگان بیان شده، زیرا تیم ایرانی با استناد به این بیانات امتیاز بیشتری نخواهد داد


سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام در خصوص موضوع هسته ای و توافق پیش رو، به شدت مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفت. اهمیت کلام ایشان که در آستانه ضرب العجل هسته‌ای ایراد شده است در لابلای تیتر رسانه‌های مختلف مشهود است

رویترز:

رهبر ایران توقف فعالیت حساس هسته ای برای دوره طولانی را رد کرد. آیت الله علی خامنه ای روز سه شنبه توقف فعالیت هسته ای ایران برای یک دوره طولانی را رد کرده و عنوان داشتند که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید به محض امضای توافق نهایی لغو شوند. رهبر ایران با توقف ۱۰ تا ۱۲ ساله تحقیق و توسعه در زمینه فعالیت هسته ای مخالفت کرد.

دیلی تلگراف:

تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید به محض امضای توافق نهایی لغو شوند. آیت الله علی خامنه ای اعلام کردند که بازرسی از سایت های نظامی ایران به هیچ وجه جای بحث ندارد. بیانات شب گذشته می تواند موجب پیچیده تر شدن روند مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ شود.

فیگارو:

رهبر انقلاب خطوط قرمز ایران را دوباره متذکر شد. رهبر ایران خصوص قرمز کشورش را متذکر شد و خواستار لغو فوری تحریم ها در صورت حصول توافق شد. او بازرسی از سایت های نظامی را نیز رد کرده است.

یو اس ای تودی:

یک هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته ای ایران، رهبر این کشور در سخنانی، بازرسی از مراکز حساس و توقف بلندمدت فعالیت های هسته‌ای را رد ‌و در عین حال، درخواست برداشته شدن سریع تحریم‌ها را مطرح کرده است. به عقیده این روزنامه، محورهای مطرح ‌در سخنرانی رهبر انقلاب، در نقطه مقابل مواضعی است که توسط ایالات متحده و دیگر قدرت های جهانی درباره ضرورت محدود کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل پایان دادن به تحریم ها مطرح شده است.

نیویورک تایمز:

رهبر ایران خواستار آن شده که بخش عمده تحریم‌ها، پیش از محدود شدن بخش‌هایی از برنامه هسته ای ایران و همچنین پیش از تأیید عمل کردن ایران به تعهدات خود از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته شود. این روزنامه می افزاید رهبر ایران همچنین توقف فعالیت های حساس  و کلیدی مربوط به غنی سازی به مدت یک دهه را رد ‌و مخالفت خود با بازدید از مراکز نظامی ایران را نیز اعلام کرده است. این روزنامه در تحلیل خود از سخنان رهبر انقلاب می نویسد، برخی بر این باورند ‌این مواضع سبب محدود شدن فضای مانور تیم مذاکره کننده ایران می شود؛ اما کارشناسان خارجی معتقدند این سخنان بسیار هوشمندانه و جهت تقویت مذاکره کنندگان بیان شده، زیرا آن ها خواهند گفت ‌از خط قرمزهای رهبر خود کوتاه نخواهند آمد و امتیاز بیشتری نخواهند داد.

منبع: خبرگزاری نسیم

انتهای پیام/ ص
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.