ID : 23903730
نماینده ابرکوه، بهاباد، بافق، مهریز و خاتم در مجلس:

کارگران با قرارداد سفید مجبور به کار کردن می‌شوند


نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت کاری کارگران در استان یزد گفت: کارگران با قرارداد سفید مجبور به کار کردن می‌شوند.

به گزارش یزد رسا، محمدرضا صباغیان روز گذشته در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با انتقاد از برخوردهای نامناسب با جامعه کارگری در استان اظهار کرد: جامعه کارگری در استان با مشکلات متعددی مواجه است و تشکل قوی و قدرتمندی برای دفاع از این قشر نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده کارگران در استان عقد قرارداد به صورت سفیدامضا است، اضافه کرد: این رویه به معضلی بزرگ در جامعه کارگری تبدیل شده است و کارگران با قرارداد سفید مجبور به کارکردن می‌شوند و کسی اقدامی برای رفع این معضل نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل تشکل قوی و قدرتمند کارگری در استان خاطرنشان کرد: چندی پیش تعدادی از کارگردان به دنبال پیشنهادی که داده شده بود برای ایجاد تشکل اقدام کردند اما خبر اخراج آن‌ها را شنیدیم که ناراحت کننده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات غیرقانونی و خارج از عرف در زمینه برخورد با کارگران و وضعیت بیمه آن‌ها گفت: یکی از بارزترین حوزه‌هایی که در زمینه بیمه تامین اجتماعی در آن مشکل وجود دارد بیمه قالیبافان است.

صباغیان ادامه داد: مشکلات متعددی در این زمینه از جمله قطع مکرر بیمه قالیبافان و عدم برقراری آن دیده شده است که باید در این زمینه به رفع مشکلات توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه جامعه با افزایش بیکاری مواجه شده و کارگران به عنوان قشر زحمتکش باید از حداقل حقوق خود برخوردار باشند، اظهار کرد: قراردادهای سفید و قطع بیمه قالیبافان تهدیدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود و به همین دلیل مجبور به فعالیت با قراردادهای سفید هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام خوبی که تامین اجتماعی برای بیمه قالیبافان انجام داده با برخی برخوردها و رفتارها ضایع شده است و آنگونه که باید مشکلات در این زمینه حل و فصل شود نشده و به قوت خود باقی مانده است.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس در بعد نظارتی باید قوی‌تر باشد، تصریح کرد: دستگاه‌های استان نیز به وظیفه خود در ارائه گزارش عملکرد عمل نمی‌کنند و این موجب می‌شود تا در نظارت‌ها نیز ضعف داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی گزارش کارکرد خود را به طرق مختلف و نموداری از نقاط قوت و ضعف ارائه کنند تا با شناسایی مشکلات در پس رفع آن‌ها برآییم.

فارس




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.