ID : 1073459
قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

کاهش 51 درصدی حوادث ناشی از کار در یزد/ حوادث کار ناشی از عدم آموزش لازم به کارگران است


ارائه آموزش های لازم و مهارتی به کارگران، کارفرمایان، تعاون گران و بازرسان کار اداره کل باعث شد تا در سال جاری و در 7 ماهه نخست 92 نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 51 درصد حوادث ناشی از کار در سطح استان یزد کاهش یابد.

به گزارش یزد رسا،  امرالله فلاح زاده در جلسه شورای رفاه این اداره کل که با حضور مهندس میرمحمدی استاندار یزد تشکیل شد، از کاهش 51 درصدی حوادث ناشی از کار در استان یزد خبر داد.

وی گفت : در سالهای گذشته حوادث ناگواری در حوزی کارگری استان اتفاق افتاده بود و بعضا" این حوادث، قطع عضو ، نقص عضو و یا حتی مرگ افراد را در پی داشت.

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت : با پیگیری های بعمل آمده مشخص شد بیشتر این حوادث عدم ارائه آموزش های لازم به کارفرمایان و کارگران در بخش های مختلف صنعتی،‌خدماتی و کشاورزی بوده  واز مهمترین و عمده ترین دلائلی که در گذشته باعث ایجاد حوادث ناشی از کار شده است، عدم آشنایی و عدم فراگیری آموزش های لازم کارگران در راستای وظایف خود بوده است.

فلاح زاده افزود : با بازرسی های انجام شده توسط بازرسان کار و شناسایی اینگونه موارد اقدامات جدیدی صورت گرفت تا بتوانیم حوادث را به شدت کاهش دهیم.

وی برگزاری دوره های آموزشی لازم برای مدیران و کارفرمایان و همچنین برگزاری دوره های تخصصی با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا بعضا" توسط همکاران در حوزه بازرسی  از اقداماتی است که در کاهش حوادث، موفقیت های بسیار خوبی را شاهد بودیم.

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد : افزایش دوره های بازرسی در فواصل زمانی، ارائه اخطارهای کتبی به متخلفین،‌معرفی متخلفین به مراجع قضایی و همچنین پلمپ کارخانجات و کارگاه ها از دیگر مواردی بود که توانست حوادث ناشی از کار را در 7ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال گذشته تا 51 درصد کاهش دهد.

امرالله فلاح زاده افزود : بازرسی های انجام شده در سال 91 و در فواصل زمانی مختلف 12 هزار و 620 مورد در سطح استان انجام شد و در 7 ماهه نخست سال جاری نیز 7 هزار و 685 مورد بازرسی ادواری و موردی به منظور جلوگیری از حوادث و کاهش خطرات صورت گرفته است.

وی ادامه داد : اقدامات بسیار خوبی در سالهای گذشته نیز در این خصوص صورت گرفته بود اما به نظر می رسید اقدامات انجام شده نتوانسته بود در کاهش حوادث، اثرات چندانی داشته باشد و بر همین اساس جلسات متعددی در خصوص بررسی موانع و مشکلات و یا بررسی عوامل مهمی که باعث اینگونه حوادث می شد برگزار شد و در نتیجه باعث شد اقدامات جدید با برنامه ریزی های جدید جایگزین سایر گزینه ها شود که بر این اساس نتیجه مثبت و باعث دقت بیشتر کارفرمایان و کارگران در بخشهای مختلف بویژه در بخش صنعت و ساختمان شد و خوشبختانه در 7 ماهه نخست سال جاری با کاهش 51 درصدی حوادث روبرو شدیم.

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.