ID : 38769286
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد خبر داد

کسب رتبه برتر توسط دانش آموزان یزدی در لیگ علمی پایا


رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد از برتری نماینده یزد در لیگ علمی پایا در میان ۴۰ هزار شرکت کننده خبر داد.

حمید قطبی راوندی رئیس سازمان  بسیج دانش آموزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا بیان داشت: امسال پانزدهمین دوره برنامه علمی پیشگامان ایران اسلامی یا لیگ علمی پایا برگزار شد. در مرحله مقدماتی این دوره حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز از ۱۲ هزار تیم در مقطع  پایه ششم تا دوازدهم شرکت کردند.

وی گفت: در مرحله مقدماتی ۳۷۵ گروه از استان یزد در این مسابقات شرکت کردند. از این تعداد ۱۷۰ تیم به مرحله سوم و در نهایت چهار تیم به مرحله بین المللی و نهایی راه یافتند.خوشبختانه  از این تعداد یک تیم در رشته کامپیوتر و برنامه ریزی حائز رتبه برتر کشوری شد و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

قطبی افزود: محمد امین صادقیه، امیرمحمد عسگریه، سید ستار لطفی، عارف نماینده و سید علی موسوی فخرآبادی اعضای تیم برتر یزد در این دوره از رقابت ها بودند. به هر کدام از این ۵ نفر مدال طلا، جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و لوح تقدیر از سوی سازمان بسیج دانش آموزی و خانه ریاضیات اهدا خواهد شد. به سایر تیم های استان یزد که رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند جایزه نقدی دو و نیم میلیون ریالی، لوح تقدیر و گواهی عضویت در لیگ علمی دانشگاهی پایا اهدا می شود.

رئیس سازمان  بسیج دانش آموزی استان یزد گفت: این رقابت ها با  شرکت تیم کشورهای ایران، عراق، سوریه، مصر، تونس، لبنان و پاکستان در مشهد برگزار شد.

این مقام مسئول در تشریح اهداف برگزاری لیگ علمی پایا ابراز داشت: تا کنون بیشتر بسیج را به‌ اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی میشناختیم. اما در بسیج دانش آموزی هدف ما مباحث علمی نیز می باشد. گسترش سطح خدمات بسیج دانشجویی و دانش آموزی در عرصه علمی، شناسایی و جذب نخبگان علمی دانش آموزی به بسیج، فراهم کردن بستر آموزش بهتر، انجام کار گروهی و احترام به حقوق یکدیگر و تطبیق آموزش های نوین با فرهنگ ملی اسلامی از اهداف بسیج دانش آموزی در برگزاری لیگ علمی پایاست.

قطبی گفت: بسیج دانش آموزی قلب تپنده بسیج است. فعالیت در بسیج دانش آموزی سرمایه گذاری برای آینده است. اگر به دانش‌آموزان بها داده شود در آینده اقشار بسیج تقویت می شود.

رئیس سازمان  بسیج دانش آموزی استان یزد تاکید کرد: چشم انداز ما تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون نوجوان  و جوان انقلابی است.

 
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.