ID : 20633749
نظر مردم یزد در خصوص کنسرت و موسیقی:

کسی در یزد با اصل موسیقی مخالف نیست/ موسیقی نباید وارد سیاست شود


یکی از شهروندان یزدی در مصاحبه با یزد رسا گفت: برگزاری کنسرت های ضد ارزشی برازنده فرهنگ دیرینه دارالعباده یزد نیست.

به گزارش یزد رسا، در سال‌های اخیر به واسطه رشد شتابان استان یزد در برگزاری کنسرت هایی ضد ارزشی، نمایش تئاترهایی با مضامین غیراخلاقی و بدآموزی‌های تکان‌دهنده، نمونه‌ای از این اقدامات تاسف‌بار است که گاه و بی گاه در استان رخ داده است در این راستا سایت تحلیلی-خبری یزدرسا در نظر دارد، نظرات برخی از مردم را در این خصوص منتشر کند.

برزگر یکی از کاسبه یزدی گفت: کنسرت های اگر با هدف از قبل معیین شده برای رسیدن عده ای به اهادف شان در زمینه سود یا سیاسی شود مسلما خوب نیست و مسئولین بمراتب کارشان سختر است چون باید آنها را شناسایی کنند و برخورد قاطع کرده و مجوزی برای اجرا به آنها ندهند.


یکی از آهنگ سازان یزدی با بیان اینکه موسیقی نباید وارد سیاست شود افزود: موسیقی باید در خدمت جامعه، اخلاق و هنر باشد اگر موسیقی در راستای اهداف خاصی پیش رود به بیراهه کشیده می شود و آثرات مخربی را ایجاد می کند.
احمدی اذعان کرد: در درجه اول بیشترین مسئولیت متوجه رسانه ملی است چراکه باید نسبت به موسیقی اصیل ایرانی اهمیت بیشتری قائل شود.
وی گفت: امروزه جوانان جامعه ما به سمت موسیقی های زیر زمینی کشیده می شوند که با رشد شدید همراه بوده بنابراین مسئولین باید برای جذب جوانان اقدامات ویژه ای را بررسی کنند تا شاهد نتایج بهتری در جامعه باشیم.


یکی از دانشجویان یزدی افزود: اینکه کنسرت برگزار نشود کار درستی نیست ولی اگر هدف سیاسی برای برگزاری باشد قابل قبول نیست می تواند وجه موسیقی استان یزد را زیر سوال ببرد.
خطیبی بیان کرد: اگر مسئولین هشیار باشند و در جهت ارتقائ فرهنگ کار کنند افراد جذب این کنسرت ها نخواهند شد.


یکی دیگر از کاسبه یزد با بیان اینکه کنسرت های ضد ارزشی دامی برای جوانان است گفت: این کنسرت ها آثار مخربی به ویژه روی جوانان دارد همانطور که امروز شاهد هستیم جوانان در خیابان ها صدای ضبط ماشین خود را زیاد می کنند و یا در مکان های عمومی دیگر با موبایل های خود آهنگ های نا مناسب پخش می کنند که این ارزشمند چهره یزد نیست.
فلاح گفت: اداره فرهنگ و ارشاد یزد باید با فرهنگ سازی و عدم مجوز دادن به این کنسرت ها می تواند وجهه موسیقی را حفظ کرده و در جهت ارتقائ آن بکوشد.


یکی از روحانیون یزدی با بیان اینکه هیچ کس با اصل موسیقی مخالف نیست گفت: شکی در این نیست موسیقی که هدف خاصی را دنبال می کند فرهنگ را زیر سوال می برد.
وی اذعان کرد: مسئولین باید بتوانند اصالت بومی یزد را حفظ کنند و این جز با فرهنگ سازی در جامعه میسر نمی شود.


یکی از شهروندان یزدی افزود: اگر جناحی با هدف مشخص بخواهد کنسرت در یزد برگزار کند حاصل آن چیزی جزء صدمه وارد کردن به فرهنگ جامعه و اصالت موسیقی نیست و برازنده شهر دارالعباده یزد که بیشینه فرهنگی بالای دارد نیست.
وی گفت: اینگونه مراسمات باید با نظارت مسئولین همراه باشد به صورتی که لطمعه ای به فرهنگ دیرنه یزد نزند.


 

انتهای پیام/ ه*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.