ID : 10502204
با حضور فرماندار و مسئولین اشکذر

کلینیک ترک اعتیاد رستاق افتتاح شد/ استاد روانشناس: معتاد بیمار است مجرم نیست


مرکز درمانی ترک اعتیاد "آرامش" رستاق صبح امروز با حضور فرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولین شهرستان اشکذرآغاز به کار کرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، مرکز درمانی ترک اعتیاد "آرامش" رستاق صبح امروز با حضور فرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولین شهرستان اشکذرآغاز به کار کرد.

"دکتر یاسینی" استاد و مدرس دانشگاه در نشست افتتاحیه این مرکز درمانی  اظهار داشت: دید جامعه به معتاد نباید مجرمانه باشد بلکه معتاد فرد بیماری است که باید برای درمان وی تلاش شود.

وی گفت: فرد معتاد زمانی در جامعه یک مجرم شناخته می‌شد ولی در حال حاضر معتاد یک فرد بیمار است که برای گذران زندگی خود چاره‌ای جز مصرف مواد ندارد.

این استاد دانشگاه در توضیح بیشتر افزود:‌ در این کلینیک روان‌شناس برای ارائه خدمات روان‌پزشکی، پرستار و مددکار اجتماعی برای انجام خدمات مشاوره‌ای حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه به شخصیت افراد توهین نشود باید از به کار بردن واژه معتاد خودداری و به فرد معتاد، فرد وابسته به دارو بگوییم.

وی تصریح کرد: در این کلینیک با استفاده از داروی متادون و بوپرونرفین فرد بیمار مورد درمان قرار می‌گیرد.

یاسینی یادآور شد: در این‌گونه مراکز انگیزه و شرایط ترک اعتیاد برای بیماران فراهم می‌شود و با پاک شدن هر فرد از مواد مخدر، زمینه بروز آسیب در جامعه کاهش می‌یابد.

وی گفت: در مراکز ترک اعتیاد هدف سالم کردن افراد و دوری از مواد است ولی در شرایطی که امکان ترک مواد برای بیمار وجود نداشته باشد، متادون‌درمانی برای مدت یک تا دو سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.