ID : 24606456
مشاور خانواده:

کمبودهای عاطفی نوجوانان منشأ بروز مشکلات اجتماعی است


یک مشاور خانواده گفت: مادران در رفع کمبودهای عاطفی نوجوانان به ویژه دختران بکوشند زیرا کمبودهای عاطفی منجر به بروز مشکلات اجتماعی برای فرزندان می شود.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو؛ چابکی نژاد مشاور خانواده در نشستی با  انجمن اولیا و مربیان با عنوان « برای ریحانه» اظهار کرد: ازآنجا که رشد و پرورش افراد یک جامعه به ویژه در سنین نوجوانی در بستر خانواده شکل می گیرد؛ محیط آموزشی نیز در این زمینه اثر گذار است و تعامل والدین با انجمن های اولیا و مربیان در تربیت گام به گام فرزندان اثر گذار خواهد بود.

وی با تشریح شرایط و مسائل خاص دوران نوجوانی بیان کرد: دراین دوران تغییرات عاطفی، اجتماعی، هورمونی وحتی اعتقادی در بین نوجوانان رخ می دهد که نیازمند توجه ویژه است.

این مشاور خانواده به کارگیری عنصر توجه و محبت را بسیار کارگشا دانست و افزود: .اگر نوجوان  در خانواده، ازنظر محبت ظرفیت خالی در قلب خود احساس کند ممکن است آن را با هرچیزی در بیرون از محیط خانواده پر کند.

چابکی نژاد تصریح کرد: کمبود های عاطفی منشأ بروز بسیاری از  مشکلات از جمله، استرس، افسردگی و...است و نیاز به خلوت و تنهایی و حس استقلال طلبی از جمله نیازهای این دوران به شمار می رود.

وی به والدین توصیه کرد: سعی کنید به فرزندان خود در تشکیل هویت مثبت از خود کمک کنید زیرا تضادها باعث پایین آمدن اعتماد به نفس می شودو نحوه ارتباط با نوجوان نباید به شیوه «تحکمی وعمودی» بلکه به شیوه « هم سطح و افقی» باشد.

وی در پایان به سوالات مادران در زمینه میزان و طریقه استفاده از تلفن همراه و شبکه های مجازی در فضای مجازینکاتی را یادآور شد.

انتهای پیام / ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.