ID : 11419902
سرپرست کمیته امداد کشور در یزد:

کمرنگ شدن اصول آرامش بخش قرآنی درسبک زندگی خانواده ها/غرب بر هم زننده تعادل خانواده


سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جمع طلاب و دانشجویان یزدی با برشمردن سه اصل قرآنی؛ سکینه و مودت و رحمت در آسایش و آرامش خانواده گفت: این اصول در سبک زندگی خانواده ها کمرنگ شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو، حسین انواری درجمع طلاب و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در نشست علمی وفرهنگی کار وسبک زندگی دینی دربیان فلسفه بعثت انبیای الهی گفت : انبیاء آمده اند تا با ساختن انسان، الگویی یرای تعالی جامعه انسانی ایجاد کنند .

 

انواری عالم وعاقل پرورش دادن انسان را از اهداف مهم دین برشمرد و تصریح کرد : عقل رابطی بین اندیشه وعمل است و راهبردی برای حوزه تفکر عملی است که در انگیزه عملی انسان نقش مؤثری دارد.

 

وی تفکرمطابق عمل را ویژگی انسانهای کامل برشمرد و خاطرنشان کرد: هرچه انسانها کاملتر باشند فاصله عمل تا تفکرشان کمتر است و قیمت انسان هم با میزان شناخت او ارزیابی می شود .

 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، شناخت صحیح  را باعث عمل آگاهانه و ارادی دانست و گفت : بودن شناخت درست انسان دچار بی ارادگی  درعمل و نیز انجام عمل به صورت ناآگاهانه می شود درحالی که طبق فرهنگ قرآن شرط برخورداری از حیاط طیبه داشتن ایمان همراه  با عمل صالح است.


انواری با اشاره به دو علم نافع وغیر نافع تصریح کرد : ما دو علم داریم یا نافع است یعنی با عمل صالح راهگشای انسان است یا غیر نافع یعنی صرف یک سری اطلاعات عمومی وغیرکاربردی است .

 

وی نتیجه شناخت صحیح را در سبک زندگی دینی جلوه گر دانست واذعان کرد : سبک زندگی دینی همان پیام گفتاری منطبق بر رفتارهمگون با آن  پیام است ودر این سبک چنان زندگی می کنیم که نگاه می کنیم.

 

*اصول قرآنی آسایش و ارامش در خانواده

سرپرست کمیته امداد کشور افزود : شکل زندگی را مبارزه ما تعیین می کند؛ به عنوان مثال به خانواده نگاه کنید گاهی استهلاک پیدا می کند و نیاز به تبدیل قوا دارد و برخی تنش ها دراین محیط چراغ قرمزها را روشن می کند که سکینه و مودت و رحمت به عنوان سه اصل قرآنی آسایش و آرامش بخش خانواده کمرنگ شده است.

 

*دنیای غرب بر هم زننده تعادل خانواده

انواری دنیای غرب را عامل بر هم زننده تعادل درخانواده وجامعه دانست  وتصریح کرد : مدرنیته با درشت کردن برخی چیزها اتاق فکرهویت سازانسانها وتعامل صحیح بین آنها را برهم زده است و می خواهد سبک دیگری اززندگی  با تعریف خاص خودش را برما تحمیل کند .

وی با اشاره به ارائه سبک زندگی حیوانی وحقیقت سوز از سوی دنیای مدرنیته افزود : دنیای مدرنیته امروز برای رسیدن به اهداف خود ابتدا تفکر انسان را تغییرمی دهد و با این کار خود به خود رفتار از تفکر تبعیت خواهد کرد  و روش آنان تغییر ذائقه ازطریق اضافه کردن چاشنی های جذاب است وبه این طریق  سبک سالم زندگی یعنی سبگ زندگی دینی را مورد هجمه و تهدید  جدی قرار می دهند.

انواری اظهارامید واری کرد : مطالعات جوانان طلبه ودانشجو در زمینه سبک زندگی دینی از طریق شناسایی تهدیدات، اطلاح تفکر و بهبود رفتارها از هنجار به ناهنجار را راهگشای حرکت درمسیر زندگی سالم دانست و  پژوهشگران این حوزه را به برداشتن گامهای بلندتردعوت کرد.

درادامه  این مراسم سه تن ازبرگزیدگان مقالات پیرامون کار و سبک زندگی دینی به ارائه خلاصه ای از مقالات خود پرداختند و از آنان وعده ای دیگر از پژوهشگران این حوزه توسط مسئولین تقدیرشد.

انتهای پیام/س




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.