ID : 7818845
رتبه 59 رشته علوم انسانی در کنکور؛

کنکور همه چیز نیست/ به شانس اعتقادی ندارم/ اول تلاش کنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید


الهام غریب نواز اسفندآبادی رتبه 59 رشته علوم انسانی در کنکور 93 گفت: پیامم به جوانان این است که بدانند کنکور همه چیز نیست و همه ی موفقیت ها در زندگی به قبولی در کنکور ختم نمی شود، اول تلاش کنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه؛ الهام غریب نواز اسفندآبادی متولد 6 اسفند سال 74 فرزند محمد رضا، در رشته علوم انسانی در کنکور 93 توانست رتبه 59 را به خود اختصاص دهد. الهام اصالتا ابرکوهی ولی ساکن یزد است که تحصیلاتش را در دبیرستان جواد الائمه(ع) گذراند.


الهام غریب نواز در مصاحبه با خبرنگار سرو ابرکوه می گوید: از سال دوم دبیرستان تصیم جدی گرفت که در کنکور رشته روانشناسی بالینی موفق شوم و از همان زمان مطالعه را شروع کردم. طبق برنامه ریزی کانون قلم چی پیش می رفتم و فقط در آزمون هایی که هر دو هفته یکبار برگزار می شد، شرکت می کردم و مخصوصا برنامه های راهبردی آن که عالی بود. در امتحان های گاج هم که توسط مدرسه برگزار می شد حاضر می شدم.
غریب نواز تصریح کرد: سال آخر به طور جدی چند کتاب مختلف را در طول روز تقریبا 8 ساعت مطالعه می کردم. در آزمون سراسری به لطف خدا توانستم معارف اسلامی 86%، روانشناسی 80%، عربی عمومی و اختصاصی هر کدام 76%، اقتصاد 73%، علوم اجتماعی 74%، ریاضی 64%، ادبیات عمومی 52%، زبان خارجه 50%  را جواب دهم.


خانواده خیلی پیشتیبانم بودند/ معونین و دبیران مانند یک مادر دلسوزانه، پیگیر برنامه های درسی دانش آموزان بودند
رتبه 59 کنکور 93 تاکید کرد: خانواده خیلی پیشتیبانم بودند و به من اعتماد به نفس می دادند. معونین و دبیران مدرسه مانند یک مادر دلسوزانه، پیگیر برنامه های درسی دانش آموزان بودند مخصوصا مدیریت عالی دبیرستان جوادالائمه(ع) که در هیچ زمینه ای کوتاهی نمی کردند.


به شانس اعتقادی ندارم/ لطف خدا شامل حالم شد
این دانش آموز موفق ابرکوهی ادامه داد: به شانس اعتقادی ندارم ولی انتظار چنین نتیجه ای را هم داشتم چون لطف خدا شامل حالم شد و خیلی تلاش کرده بودم. دوستان و همکلاسی هایم فاطمه پرورش زاده، سعیده مجیبیان و زهرا السادات میر احمدی خیلی در تقویت اعتماد به نفس من نقش داشتند.
کنکور همه چیز نیست/ اول تلاش کنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید
وی در پایان صحبت هایش گفت: پیامم به جوانان این است که بدانند کنکور همه چیز نیست و همه ی موفقیت ها در زندگی به قبولی در کنکور ختم نمی شود، اول تلاش کنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید.


شهین سمش اسفندآبادی بازنشسته آموزش و پرورش مادر الهام در ادامه گفت: در خانه آرامش برقرار و رفت و آمدها کمتر شده بود. به خودش اصلا فشار نمی آورد و طبق برنامه ریزی درسی پیش می رفت. از اول هم رشته تحصیلی در دبیرستان را خودش انتخاب کرد. به علاقه هایش احترام می گذاشتیم و اصراری برای قبولی در کنکور نداشتیم.


مادر الهام: عامل این خوشحالی و موفقیت، توکل به خدا و پشتکار خودش بود
مادر الهام افزود: یک ساعت مانده بود تا به همدان برسیم که خبر قبولی دخترم را در راه مسافرت شنیدیم. همگی خوشحال بودیم و الهام از خوشحالی گریه می کرد. بنظر من عامل این خوشحالی و موفقیت بیشتر از همه توکل به خدا و پشتکار خودش بود.

محمدرضا غریب نواز اسفندآبادی معاون مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران پدر الهام اظهار داشت: خدا کمک کرد حتی لطف خدا بود که با صبر و حوصله درس بخواند و با شکیبایی در برنامه ریزی پیش برود. واقعا بیشترین زحمات را مادرشان کشید و نتیجه را هم دیدند. اگر چه در کنار خانواده نبودم ولی هر جور بود موقع آزمون های ازمایشی خودم را می رساندم که الهام را به محل آزمون ببرم.


پدر الهام: لطف خدا، دعای مستضعفین و نماز اول وقت سه عامل موفقیت دخترم بود
وی ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدرسه، به خاطر توجه ویژه شان به برنامه های اخلاقی و فرهنگی، اضافه کرد: به پدر و مادرها توصیه می کنم به رشته تحصیلی مورد علاقه فرزندانشان توجه داشته باشند چون مهمترین چیز علاقه است. اخلاق، رفتار و دوست و رفیق بچه هایشان را کنترل کنند چرا که رفیق تاثیر زیادی در موفقیت فرزندان دارد.
غریب نواز تاکید کرد: دعای مستضعفین و نیازمندان، عامل مهم دیگری که در موفقیت فرزندانم موثر بوده و انشاله هست. در حد توان و امکان سعی می کردم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشم و دستشان را بگیرم. هیچگاه دخترم اعتراض نمی کرد که چرا بیشترین وقتم را برای مددجویان صرف می کنم. از هر دست بدهی از همان دست پس می گیری...
پدر الهام در پایان گفت: نماز اول وقت عامل دیگر موفقیت الهام بود. همیشه برای مطالعه طوری برنامه ریزی می کرد که قبل از نماز صبح بیدار باشد تا نماز اول وقتش ترک نشود. امیدوارم دخترم بتواند قسمتی از مشکلات جامعه را حل کند چرا که تک تک ما در قبال بچه هایی که تحویل جامعه می دهیم مسئولیم.






summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


عادله فخری اسفستانی
ضمن تبریک به خانواده محترم غریب نواز، امیدوارم شاهد پیشرفت های این عزیز در مدارج بالا باشیم
عادله فخری اسفستانی
+1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۳/۰۶/۹ ۲۲:۳۲.