ID : 20769060
مسئول دبیرخانه بين المللي یزد، حسینیه ایران:

گردشگران خارجی در جشن‌های نیمه شعبان دارالعباده حضور یافتند


مسئول «دبیرخانه بين المللي یزد، حسینیه ایران» از حضور پرشور گردشگران کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، چین و غيره در جشن‌های نیمه شعبان یزد خبر داد.

به گزارش یزد رسا، سید حسن  حسینی  افزود: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده و با همکاری مدیریت يكي از هتل سنتی يزد، این گردشگران در قالب یک تور رایگان در جشن‌های نیمه شعبان حاضر شدند.

به گفته‌ي وي، همگي اين گردشگران از شور، شعف و شادی مردم اظهار تعجب کرده بودند چرا كه در تبلیغات شبکه‌های تصویری خود از اسلام جز خشونت و جنگ‌طلبی به آنها نشان داده نمی‌شود و وقتی با این صحنه ها روبرو می‌شوند به دروغ بودن تبلیغات رسانه‌های غربی در مورد اسلام پی‌مي‌برند.

وي همچنین از اهداي بسته‌های فرهنگی از قبیل معرفی مختصری از امام دوازدهم شیعیان در قالب بروشور به زبان انگلیسی، کتابچه حاوی معرفی زیبایی‌های اسلام و ماکت بادگیر یزد به این گردشگران خبر داد و افزود: ظرفیت جشن‌های یزد نيز همانند عزداری‌هاي پرشور استان باید مورد توجه قرار گیرد به ويژه که یزد به عنوان یک شهر توریستی و تاریخی، گردشگران زیادی دارد که باید در جهت هر چه بهتر استفاده کردن از این ظرفیت برای معرفی چهره واقعی اسلام اقدامات موثری انجام داد و هر گردشگر می‌تواند به عنوان یک سفیر فرهنگی ما به کشور خود باشد.

حسيني همچنین از اظهار گلایه گردشگران به خاطر نبود اطلاعات و تبلیغات کافی در ایران به زبان انگلیسی در مورد اسلام واقعی خبر داد که نیاز هست دستگاه‌های مسئول در این زمینه اقدام كنند.

گفتني است؛ دبیرخانه بین‌المللی "یزد، حسینیه ایران" درسال گذشته بیش از سه هزار بروشور نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا را به زبان انگلیسی چاپ و در اختیار گردشگران قرار داده بود.

همچنین برنامه‌ریزی جهت حضور گردشگران خارجي در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه عزداری‌های یزد با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر اقدامات این دبیرخانه بوده است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.