ID : 38666111
مدیرکل بهزیستی استان یزد:

یارانه سالمندان کمتر از نصف هزینه آنهاست/ فعالیت 5 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان


عطابخش با اشاره به فعالیت 5 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان، گفت: یارانه سالمندان کمتر از نصف هزینه آنهاست که نیازمند کمک خیرین هستیم.

علی‌محمد عطابخش در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان یزد فعالیت دارند، گفت: مراکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، مهریز، یزد و تفت فعالیت می‌کنند که در این مراکز بالغ‌بر 300 سالمند معلول نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در پاسخ به این سؤال که آیا نیاز به افزایش تعداد مراکز نگهداری از سالمندان در استان است یا خیر، گفت: برخی از مراکز موجود سالمندان در استان کمتر از ظرفیت خود فعال هستند پس در چند سال آینده نیازی به ساخت مرکز جدید سالمندان به‌صورت شبانه‌روزی در استان یزد نداریم.

وی به دلایل فعالیت کمتر از ظرفیت مراکز شبانه‌روزی سالمندان در استان یزد اشاره کرد و افزود: سیاست سازمان بهزیستی بر عدم تجمع سالمندان به‌صورت یکجا است به همین دلایل طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کند تا بتواند به هدف خود دست یابد.

عطابخش یکی از طرح‌های اجرایی از سوی سازمان بهزیستی را ویزیت در منزل سالمندان اشاره و اظهار داشت: سالمندانی که نیازمند مراقبت شبانه‌روزی هستند از سوی بهزیستی پزشک، فیزیوتراپ و پرستار را به منزل این عزیزان اعزام می‌کند تا بتوانند در منزل خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد یکی دیگر از طرح‌های سازمان بهزیستی برای سالمندان را اجرای طرح مراقبین اعلام کرد و افزود: در این طرح برای سالمندانی که نیاز به مراقبت و آموزش دارند، افراد آموزش‌دیده به منزل این عزیزان مراجعه و خدماتی را به آنها ارائه می‌کنند.

وی عمده مشکلات مراکز شبانه‌روزی سالمندان در شرایط فعلی را کرونا دانست و اظهار داشت: جمعیتی که در خانه سالمندان حضور دارند، پرخطر هستند و چون سیستم ایمنی بدنشان ضعیف، مراکز بیشتر تجمعی و اغلب دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، به همین دلیل امکان آموزش‌های پیشگیری از کرونا برایشان وجود ندارد.

 

نیازمند ورود خیرین برای کمک به سالمندان 

عطابخش با اشاره به اینکه یارانه‌ای که به سالمندان داده می‌شود کمتر از نصف هزینه‌های آنها است اذعان داشت: یارانه یک سالمند در طول یک ماه 920 هزار تومان است که جوابگوی هزینه‌های آنها نبوده و نیازمند جلب مشارکت است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در حال حاضر ملاقات‌ها و حضوری‌ها را ممنوع کردیم و چون در شرایط کرونا هزینه‌ها افزایش یافته، مسائل مالی به عمده‌ترین مشکلات آنها تبدیل‌شده که نیاز به کمک خیرین و مردم استان یزد هستیم.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.