ID : 10411415
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

یزد، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی را دارد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از قابلیت مطرح شدن این استان در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: یزد از گذشته نیز قابلیت پایتخت فرهنگی را داشته است.

به گزارش یزد رسا، "علی غیاثی ندوشن" در نشستی با اعضای مشورتی این اداره کل گفت: استان یزد از ظرفیت‏‏های بالای فرهنگی و هنری در سطح کشور برخورداراست که باید بیش از گذشته این پتانسیل فرهنگی در سطح کشور و حتی جهان معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به برخی از کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد، تاكيد كرد: با اين وجود ظرفیت‏‏های فرهنگی استان یزد بی نظیر است که باید از آن بهره‏‏برداری لازم  صورت پذیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به بافت تاریخی و آثار تاریخی بی‏‏نظیری که در استان یزد وجود دارد اشاره کرد و گفت: باید سعی كنيم با برنامه‏‏ریزی مستمر، فعالیت‏‏های فرهنگی مناسبی را در این ابینه‏‏ها و مکان‏‏های تاریخی انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر استان یزد نسبت به گذشته با افزایش توریست مواجه شده است که همین مسئله می‏‏تواند زمينه معرفی خوبي از ظرفیت‏‏های فرهنگی استان برای جهانیان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنين گفت: این استان مشاهیر و دانشمندانی دارد که در سطح جهان شناخته شده‏‏اند، بنابراین می‏‏توانیم با ظرفیت‏‏هایی که داریم یزد رابه خوبی به جهانیان معرفی كنيم.

غیاثی ندوشن در ادامه خواهان همکاری مدیریت شهری با فعالیت‏‏های فرهنگی و هنری شد و از دلسوزان فرهنگی استان خواست با ارائه پیشنهادات و راهکارهای موثر، استان یزد را در قدم برداشتن رو به جلو همراهی كنند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.