ID : 40913362
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد:

یزد برای میزبانی از گردشگران مذهبی ماه محرم آماده می‌شود


مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد گفت: یزد حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و میزبان گردشگران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری مذهبی است.

به‌گزارش یزدرسا، احمد آخوندی در جلسه هماهنگی کمیته گردشگری مذهبی معنوی به‌منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های کمیته در ماه محرم گفت: یزد، حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی خالی از لطف نیست و طی سال‌های متمادی در قالب فعالیت اقشار مختلف و فعالان حوزه گردشگری مذهبی مورد اقبال قرارگرفته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: از حدود یک سال قبل فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی استان در قالب میز تخصصی گردشگری مذهبی در کشور شکل گرفت و تجربیات این استان درزمینه‌ی جذب گردشگران خارجی برای حضور در برنامه‌ها در قالب تورهای سازمان‌یافته موردتوجه و الگو قرار گرفت. 

وی افزود: امسال نیز آمادگی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در یزد وجود دارد و با همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه حسینیه ایران، کارشناسان مذهبی و روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی لازم برای محرم، در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای زدودن افکار ایران هراسی و اسلام تیزی شکل‌گرفته، افزود: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخوردهای فرهنگی مثبتی دیده‌شده، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشورها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته و تجربیات خود را منحصربه‌فرد دانسته‌اند. 

آخوندی در پایان یادآور شد 35 مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان یزد به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.