ID : 34970737
جنجالی های دیروز؛ ساکتین امروز!

یک ریال بابت «جشن ثبت جهانی» به صداوسیمای یزد کمک نشد


مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: حتی یک ریال از طرف استانداری و هیچ ارگان دیگری برای جشن فیروزه‌ای که به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد برگزار شد، کمک نشده است.

احمد پهلوانیان در گفتگو با یزدرسا، در واکنش به برخی شایعات در خصوص هزینه‌های برنامه شب فیروزه‌ای گفت: این برنامه برای سومین سال با مشارکت شبکه‌های پنج و یزد با دو محور ثبت جهانی و نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب به روی آنتن رفت و مانند سال‌های گذشته هزینه‌های آن از طریق مشارکت با شهرداری یزد تأمین‌شده است.

رد شایعات مطرح‌شده در خصوص دستمزد مهمانان شب فیروزه‌ای

احمد پهلوانیان افزود: بسیاری از مبالغی که در خصوص پرداخت به مهمانان این برنامه مطرح می‌شود صحت نداشته و این عزیزان یا به‌واسطه دوستی و روابط به این برنامه آمدند و یا اگر هم پولی دریافت کردند به‌مراتب مبالغی کمتر از این اعداد و ارقام بوده است مثلاً در مورد دعوت از استاد فروتن ایشان به‌واسطه قرابت و دوستی دیرینه‌ای که با بنده داشتند بدون هیچ چشمداشتی به یزد آمدند و حتی به درخواست ما با سازمان همکاری داشتند.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: البته بخشی از هزینه‌های این برنامه نیز از محل هزینه‌های تولید توسط مرکز پرداخت‌شده چراکه در آن به معرفی ظرفیت‌های شهر یزد و مردمان باصفای آن پرداخته‌شده است.

یک ریال از سازمان‌های دولتی به شب فیروزه‌ای کمک نشده است

وی تأکید کرد: نه از طرف استانداری و نه از طرف هیچ ارگانی برای برنامه جشن فیروزه‌ای یک ریال هم پرداخت‌نشده و تنها موضوع برنامه پرداختن به ثبت جهانی بوده البته به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب نیز به بیان دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب در یزد پرداخته شد.

پهلوانیان در خصوص هزینه‌های مجری تهرانی برنامه هم گفت: طبق روال هرساله یک تهیه‌کننده و یک مجری از تهران اعزام شدند که تمام هزینه‌های آن‌ها با صداوسیمای کشور بوده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد در ادامه به بیان چشم‌انداز این مرکز در خصوص «نکوداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران» پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای تولید تعداد زیادی برنامه مستند و نمایشی در رادیو و تلویزیون صورت گرفته و تاکنون تعدادی از آن‌ها هم تولیدشده است.

چشم‌انداز صداوسیمای یزد در چهل‌سالگی انقلاب

وی؛ «هم‌افزایی ملی» از طریق سازمان‌دهی و ایجاد وحدت رویه بین صداوسیمای مراکز استان‌ها، بازخوانی انقلاب اسلامی و تبیین «گفتمان انقلابی گری»، مقابله با «جنگ نرم» و برنامه‌ریزی دشمنان برای از بین بردن هویت واقعی انقلاب اسلامی، مواجهه هوشمندانه و هنرمندانه با «برساخت رسانه‌ای ریشه‌ها، رویدادها و ثمرات انقلاب اسلامی» توسط رسانه‌های معاند، ایجاد «شورونشاط» ملی، تبیین «زمینه‌های شکل‌گیری، آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی» و همچنین «چشم‌انداز امیدآفرین آینده»، بازنمایی حضور و «اتحاد ملت ایران» در پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان سرمایه بی‌بدیل، بازخوانی شعارهای راهبردی و بنیادین انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، انعکاس نقش انقلاب اسلامی ایران در احیای هویت دینی و «بیداری سایر ملت‌ها» وبیان نقش اساسی «امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را از اهداف برنامه‌های تدارک دیده‌شده مرکز صداوسیمای یزد دانست.

پهلوانیان اظهار داشت: توليد برنامه‌های ويژه پيشگامان انقلاب اسلامي در يزد ازجمله سريال 26 قسمتي شهيد صدوقي، برنامه ويژه شهيد سيد رضا پاک‌نژاد، برنامه ويژه شهيد منتظر قائم و برنامه ويژه مرحوم آیت‌الله خاتمي، توليد مستند شخصیت‌های انقلابی در صداوسیما، روایت تاریخ انقلاب با همکاری حوزه هنری به نام رجال و روایت شخصیت‌های انقلاب با اجرای علی درستکار تولید سریال شهید صدوقی در سیما و رادیو، تولید برنامه چهل برگ با موضوع بیان دستاوردهای چهل‌ساله و توضیح مبانی انقلاب به‌صورت هفتگی در رادیو و ساخت مستند روح‌الله در سه پرده قبل، در دوران و پس از انقلاب در یزد در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس بزرگ‌ترین رسانه استان با اشاره به برگزاری جشنواره سرود و موسیقی با محوریت چهلمین سالگرد انقلاب در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه در این جشنواره آثار بسیار خوبی تولید شد و امسال نیز در حوزه‌های مختلف همایش برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه از چهره‌های شاخص و خادمانی که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در طول انقلاب خدمت کرده و حتی برخی از آن‌ها فراموش شدند تجلیل خواهیم کرد البته این اقدام خارج از تعهدات سازمان بوده و به دلیل دغدغه شخصی بنده است که آن را دنبال می‌کنم.

آغوش باز صداوسیمای یزد برای تعامل با رسانه‌های استان

پهلوانیان در پایان ضمن اعلام آمادگی مرکز صداوسیمای یزد برای تعامل با رسانه‌های استان گفت: من چندین دفعه با دوستان رسانه جلساتی داشتم و قول‌هایی دادم که به آن‌ها عمل کردم نظیر بخش ویژه خبری، اما علاقه‌مندی برای تعامل باید دوسویه باشد یعنی دوستان رسانه نیز باید درخواست‌های خود را با ما در میان بگذارند و از ما بخواهند که فلان کار را انجام دهیم.

وی در پایان اذعان داشت: دوستان رسانه‌ای ما مطمئن باشند آغوش ما برای تعامل با همکاران رسانه‌ای باز بوده و این مرکز تا آنجا که ظرفیت‌هایش اجازه بدهد از نظرات دوستان استقبال کرده و برای تحقق آن‌ها تلاش خواهد کرد.

گفتنی است عدم  پرداخت کمک مالی به صدا و سیمای یزد در  برگزاری جشن فیروزه ای در حالی است که تا پیش از این قرار بود به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد مراسم جشنی با هزینه میلیاردی برگزار شود که با مخالفت مردم و علمای استان از برگزاری این جشن جلوگیری شد.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.