ID : 40702116
فرماندار اردکان خبر داد؛

۳۰ هزار مسافر در اقامتگاه‌های اردکان اسکان یافتند


فرماندار اردکان با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های اردکان اسکان یافتند.

حسین سبزواری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزد رسا با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های اردکان اسکان یافتند، اظهار کرد: در نوروز امسال ۲ مکان تاریخی قلعه خرانق و چک‌چک از پربازدیدترین جاذبه‌های این شهرستان بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ هزار مسافر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اردکان بازدید کردند، ادامه داد: موزه‌های مردم‌شناسی، مفاخر، گنجینه ایثار و شهادت، موزه فرش و بافت تاریخی شریف‌آباد از دیگر مناطق گردشگری پربازدید شهرستان اردکان بوده است.
سبزواری در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های نوروز امسال در اردکان تصریح کرد: آیین هر گردشگر یک خشت (خشت‌زنی)، هر گردشگر یک رج (کاربافی) و برگزاری خیمه‌شب‌بازی در بافت تاریخی، اجرای ورزش زورخانه‌ای و جشن‌های بومی محلی در روزهای آغازین سال نو بوده است.
وی افزود: برگزاری جشن روز اردکان، تور دوچرخه‌سواری در بافت تاریخی، رژه خودروهای کلاسیک و موتورهای سنگین، برگزاری جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی و افتتاح بوم گردی بلبلستان از دیگر برنامه‌های نوروزی در اردکان است.
انتهای پیام/ش
 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.