ID : 32644325

۴ هزار کشاورز یزدی به تولید زعفران مشغول هستند


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ هکتار به زمین‌های کشت زعفران در یزد اضافه می‌شود، گفت: قریب به چهار هزار کشاورزی یزدی به تولید زعفران مشغول هستند.

به گزارش یزد رسا، سید جمال سجادی پور به آغاز فصل برداشت طلای سرخ در استان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، یک هزار و 500 کیلو زعفران از مزارع استان یزد برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌های یزد زعفران کشت می‌شود، گفت: بیش از 420 هکتار مزارع استان زیر کشت محصول زعفران است.

وی با اشاره به فعالیت بسیار خوب کشاورزان شهرستان بهاباد در این عرصه، خاطر نشان کرد: کشاورزان این شهرستان با زیر کشت قرار دادن بیش از 260 هکتار از زمین‌ها کشاورزی خود به محصول زعفران، بیشتر سهم را در برداشت و تولید این محصول گران‌بها و ارزشمند به کار گرفته‌اند.

سجادی پور با بیان اینکه شهرستان‌های دیگر استان نیز در این زمینه فعالیت دارند، افزود: شهرستان‌های بافق، ابرکوه و مهریز نیز از تولیدکنندگان عمده طلای سرخ در استان یزد هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: استان یزد با توجه به فعالیت‌های کشاورزان در زمینه تولید زعفران، توانسته رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص دهد و با توجه به اینکه زعفران یک محصول کم آبخواه محسوب می‌شود، هرساله بیش از 50 هکتار به اراضی کشاورزی این محصول اضافه می‌شود.

وی در توصیه خود به کشاورزان یزدی، تصریح کرد: با توجه به اینکه زعفران گیاه کم آبخواهی است توصیه می‌شود که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند زیرا خاک استان نیز برای کشت این محصول بسیار مناسب است.

سجادی پور به میزان برداشت زعفران در هر هکتار زمین کشاورزی اشاره کرد و گفت: در هر هکتار تقریباً 4.5 کیلوگرم زعفران برداشت می‌شود که حتی با وجود سختی این کار، قریب به چهار هزار نفر در کار تولید و برداشت زعفران مشغول هستند.

تسنیم

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.