ارائه 38 هزار مشاوره به مردم یزد در سال 98
حسینعلی دهقانی زاده کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا گفت: سامانه 1480 تحت عنوان صدای مشاور از سال 1371در کشور راه اندازی شد. در استان یزد هم تقریباً از همان سالها آرامآرام ایجاد شد ولی به صورت جدی از سال های ۷۸ و ۷۹ با دو خط تلفن کار خود را ادامه داد. این تعداد اکنون به شش خط تلفن رسیده است که همکاران ما در زمینه خانوادگی، تحصیلی، تربیت فرزند، آموزش های قبل از ازدواج، مشکلات زناشویی و حتی مسائل حقوقی مربوط به خانواده در حال ارائه مشاوره هستند.
دهقانی زاده تاکید کرد: در سال 98 قریب به ۳۸ هزار تماس با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ استان یزد برقرار شده است.
وی ارائه مشاوره در زمان شیوع کرونا ویروس را یکی از اقدامات برجسته این مرکز دانست و افزود: با شیوع کرونا و بروز اضطراب های ناشی از آن که امکان ارائه خدمات حضوری وجود نداشت ارائه مشاوره به صورت تلفنی اهمیت بیشتری پیدا کرد فلذا زمان ارائه خدمات که از ساعت 8 صبح تا ۲۰ بود به ساعت ۲۴ رسید.
دهقانی زاده ابراز داشت: حتی در زمان نوروز و در روزهای تعطیل خدمات مشاوره ای قطع نشد و تلاش کردیم خدمات به سطح مطلوبی برسد.
وی افزود: جمعه دو روز قبل از طریق مخابرات کشور برای تمام شهروندان پیامک تبلیغ سامانه ۱۴۸۰ ارسال شد. در همان روز جمعه ۲۱۰ مشاوره به شهروندان یزدی ارائه شد. این عدد تا روز گذشته به ۷۱۴ تماس رسید که این میزان استقبال موجب افزایش ساعات مشاوره به سه شیفت کاری شد.
دهقانی زاده تاکید کرد: کمیته سلامت روان ستاد مقابله با کرونا با محوریت سازمان بهزیستی تشکیل شده است. یکی از اطلاعات مورد استفاده در این ستاد تحلیل نتایج و چالش هایی است که مردم در تماس با همین سامانه 1480 مطرح کرده اند.
انتهای پیام/
Related Assets:
- مرکز جامع درمانی اعتیاد در یزد افتتاح میشود/ پرداخت ماهانه بیش از سه میلیارد تومان به معلولان استان
- ارائه خدمات به 11 هزار نفر در مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی یزد
- امامزاده سید الصحرا (ع) یزد را بیشتر بشناسیم
- رخداد اخیر بافق معلول آزاری نبوده است
- آغاز پویش زیست مومنانه در یزد
- توزیع 1500 بسته کمک معیشتی ویژه جامعه هدف بهزیستی
- راه اندازی مرکز مشاوره ناشنوایان در یزد
- عودت شهریه سه ماهه نخست امسال توسط مهدهای کودک یزد