ID : 40376792
تحلیلگر و فعال سواد رسانه:

آشوب های اخیر بذرهای کاشته شده در گذشته است


خیامی، تحلیگر و فعال در زمینه سواد رسانه، گفت: میزان اثرگذاری رسانه های اجتماعی با تغییراتی در زیست بوم جوامع، بذر خود را در گذشته کاشته و در بحران هایی مانند بحران اخیر، میوه آن را برداشت می کنند.

به گزارش یزدرسا، عبدالکریم خیامی در نشست مجازی بررسی نقش شبکه های اجتماعی در فتنه اخیر با اشاره به  کارکرد رسانه های نوین در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: نباید عملکرد رسانه های اجتماعی را متناسب با همین چند روزه تحلیل کرد زیرا نتایج ناقصی را در بر دارد.
وی افزود: باید در طول سال هایی که رسانه های اجتماعی معرفی شدند بررسی کرد زیرا در گذشته زمینه اقدامات اخیر را فراهم کرده است.
خیامی ادامه داد: میزان اثرگذاری رسانه های اجتماعی با تغییراتی در زیست بوم جوامع، بذر خود را در گذشته کاشته و در بحران هایی مانند بحران اخیر، میوه آن را برداشت می کنند.
این تحلیلگر با اشاره به عدم شناخت کافی نسبت به رسانه های مجازی عنوان کرد: در حوادث 88، انتخابات 92 و .... کارکرد رسانه های مجازی و اثرگذاری آن برای مردم شناخته شد.
خیامی خودگزینی، خود تولید و خود فرست سه گزینه مهم در رسانه های اجتماعی دانست و افزود: عملکرد این رسانه ها به گونه ای است که خود انتخاب می کند، خود تولید می کند و خود ارسال می کند و این باعث شده که مردم در این رسانه های اجتماعی به دلیل افزایش برخی از آمار و ارقام صفحات خود، منیّت را در نظر بگیرند.
وی افزود: از زمان ورود رسانه های اجتماعی به کشور بدون زیرساخت شناختی کافی، شاهد بروز تغییراتی مانند کاهش ارتباط اعضای خانواده، افزایش منیّت، نحوه اندیشیدن و تحلیل و ..... بودیم اما با نادیده گرفتن این نشانه ها در سال های ابتدایی، باعث شده که این رسانه ها در کشور به شدت در شرایط بحرانی مورد اعتماد و توجه باشد.
خیامی ادامه داد:هجوم داده ها در رسانه های اجتماعی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه کرد و مردم باید در ابتدای امر با افزایش آگاهی و سواد رسانه ای خود، داده های کاذب را از داده های مفید جدا کنند.
وی گفت: داده ها و اطلاعات کوتاه در رسانه های اجتماعی باعث شده که جامعه کمتر به خواندن مطالب مفید و کتاب روی بیاورند و به صورت کاذب فکر کنند که همه چیز را می دانند.
این تحلیلگر زیرساخت های رسانه ای و اجتماعی برای رسانه های اجتماعی را لازم دانست و افزود: به علت عدم زیرساخت لازم و کافی برای ورود شبکه های اجتماعی به کشور و فرهنگ اشتباه استفاده از آن، رسانه های معاند با دانستن و استفاده از این موضوع برای تحققق اهداف خود و اعتمادسازی در بین جوانان با استفاده از این ابزار اهداف خود را در ایران به خوبی پیش می برند.
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.