ID : 10694806
معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش فرماندهان بسیج راه آهن در بافق:

آغاز به ساخت سکوی دوم ایستگاه راه آهن بافق در دهه فجر/گسترش حمل و نقل ریلی یک راه در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی است


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:بازسازی ایستگاه راه آهن بافق که در حال انجام است ، آغاز بکار ساخت سکوی دوم این ایستگاه تا دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از برنامه های این وزارتخانه در بافق است.

به گزارش بافق خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بافق؛صبح امروز همایش سراسری فرماندهان بسیج و مسئولان امور ایثارگران راه آهن کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق ، جمعی از مسئولان محلی و فرماندهان بسیج راه آهن کل کشور در سالن همایش های آهنشهر بافق برگزار شد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این همایش از بسیجیان به عنوان بازوی مستحکم و مقتدر راه آهن برای پیشبرد اهداف این نهاد یاد کرد اظهار داشت: راه آهن کشور جز نادرترین سازمان های کشور به حساب می آید که نسبت به حجم نیرو بیش از نیمی از کارمندان و کارگران که چیزی در حدود 9 هزار نفر از پرسنل این نهاد را شامل می شود ، عضو بسیج هستند.

"محسن پور سید آقایی" در ادامه با اشاره به منویات و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مصادیق جدی ، بارز و نمونه کاملی از بحث اقتصاد مقاومتی راه آهن کشور است ما در راه آهن هر چقدر فعالیت بکنیم بار و مسافر جابجا کنیم وابستگی کشور را به نفت که امروز به یکی از ابزار های سیاسی دشمنان تبدیل شده است کم خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از راههای مبارزه با فشار اقتصادی کشور که از کاهش قیمت نفت ناشی شده است را توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: یکی از راههایی که میتواند وابستگی کشور به نفت کم کند صرفه جویی در مصرف سوخت است که هیچ صرفه جویی در کشور بیش از توسعه در حمل و نقل و گسترش صنایع ریلی اتفاق نخواهد افتاد

پور سید آقایی در ادامه به مزایا و ویژگی های استفاده و توسعه حمل ونقل ریلی پرداخت و گفت: کاهش و صرفه جویی هفت برابری مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی نسبت به حمل نقل جاده ای، کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده ای و آسیب های اجتماعی ناشی از تصادفات ، کاهش هزینه های راهداری که در اثر تردد زیاد کامیون های حمل بار صورت میگیرد از جمله مهمترین مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی می باشد.

وی یکی از راه های تحقق اصل اقتصاد مقاومتی را گسترش حمل بار بوسیله صنایع ریلی کشور عنوان کرد و افزود: در کشور ما سالانه چیزی در حدود 60 درصد از کل یارانه نقدی را صرف یارانه سوخت گازوییل کامیون های حمل بار می شود و خارج از مسایل و مشکلات زیست محیطی، تصادفات و تلفات جاده ای و... که از حمل و نقل جاده ای اتفاق می افتد میتوان با توسعه حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی در کاهش هزینه ها صرفه جویی کرد و این یکی از راهکار های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و کمک به اقتصاد کشور است.

مدیر عامل راه آهن کشور در ادامه به بحث جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 19 هزار نفر در جاده ها ی کشور در اثر سوانح و حوادث ناشی از تصادفات جان خود را ازدست می دهند که این تعداد چیزی در حدود دوبرابر جمعیت ما که در دفاع مقدس از دست دادیم می باشد که میتوان با توسعه حمل مسافر از طریق خطوط راه آهن جلوی این معضل گرفته می شود.

وی در ادامه به خسارات ناشی از تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 7 درصد از تولید ناخالص کشور در جاده ها در اثر تصادفات جاده ای از بین میرود با وجود اینکه رشد اقتصادی ما در طول دوران بعد از انقلاب به 7 درصد نرسیده است و درسالهای اخیر رشد اقتصادی کشور منفی بوده است که این یک بحران در کشور محسوب میشود و تنها راه رفع این بحران وتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه راه آهن می باشد.

پورسیدآقایی افزود : خوشبختانه در سالهای اخیر تصمیمات خوب و موثری در حوزه راه آهن از سوی دولت و مجلس گرفته شده است که اختصاص بودجه جداگانه 1500میلیاردی به راه آهن از جمله این اقدامات می باشد.

وی در پایان به بیان اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای گسترش حوزه راه آهن و خطوط ریلی کشور پرداخت و گفت : دستیابی به اهداف کلان راه آهن جز با همکاری تمامی افراد و پرسنل امکان پذیر نمی باشد.

گسترش و دو خطه کردن مسیر های موجود در کشور به خصوص در مسیرهایی که با ترافیک بار و مسافر روبرو است ازجمله مسیر بافق به یزد و یزد به میبد و بعد به اصفهان و برخی دیگر از نقاط کشور، افزایش میزان حمل و نقل بار به بیش از دو برابر تا پایان سال آینده ، بازسازی ایستگاه راه آهن بافق که در حال انجام است و آغاز بکار ساخت سکوی دوم این ایستگاه تا دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال ، اختصاص بودجه هزار میلیاردی در هر سال به دوخطه کردن خطوط ریلی کشور از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این همایش بیان کرد.

در ابتدای این همایش فرماندار بافق ضمن عرض خیر مقدم به بیان پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان پرداخت و گفت: پروش شیلات و ماهی خاویار و وجود تنها مرکز ملی تحقیقات ماهیان آبشور کشور در شهرستان بافق ، بحث اکو توریست و صنایع گردشگری و وجود معادن متعدد در شهرستان بافق از جمله پتانسیل و ظرفیت های این شهرستان محسوب می شود.

"سید مهدی طلایی مقدم " در ادامه با اشاره به پتانسيلهاي ريلي و توانمندي هاي نيروي انساني شهرستان بافق گفت : شهرستان بافق با توجه به قرار گرفتن در پنج راه ريلي كشور و داشتن نيروي انساني آموزش ديده و توانمند به عنوان يكي از نقاط استراتژيكي كشور به حساب آمده كه مي طلبد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي با اشاره به وضعيت ايستگاه راه آهن بافق گفت: ايستگاه راه آهن بافق با توجه به قدمت و كوچك بودن ايستگاه مي طلبد كه براي رفاه حال مسافران نسبت به توسعه و بهسازي ايستگاه و يا احداث ايستگاه جديد اقداماتي صورت گيرد .

افزايش سهميه بلیط قطارهای مسافربری شهرستان بویژه قطار مسافربري بافق – مشهد ، تكميل و توسعه طرح هاي جوار ريلي به خصوص در زمينه توسعه قطعات ، واگن سازي و گسترش تعميرات با مشاركت بخش خصوصي ،توسعه كارخانجات تعمیرات اساس لكوموتيو و راه اندازي مجدد مركز هزينه بافق از جمله درخواست هایی بود که فرماندار بافق در این همایش بیان کرد

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.