ID : 14438341

انحصارگرایی در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی تهران


برخی افراد با تلاش برای تدوام شرایط انتخاباتی بر فضای حاکم میان اتاق بازرگانی و رسانه‌ها، به دنبال ایجاد انحصار و منافع ویژه هستند، که امید می‌رود،‌ هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، از شکل گیری انحصار، یارکشی و گروه‌بندی در حوزه رسانه جلوگیری‌کنند.

به گزارش یزدرسا ، اتاق‌های بازرگانی به عنوان عالی ترین نهاد بخش خصوصی مورد حمایت ویژه رسانه‌ها قرارداشته‌اند و رسانه‌ها تلاش می‌کنند، با همراهی این مجموعه گامی در مسیرتوسعه اقتصادی کشور و ارتقاء جایگاه بخش خصوصی بردارند.


در این میان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با تعصب و تعلق خاطری مثال زدنی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی کشور را همراهی کرده‌اند.


همانطور که از ایجاد انحصار و ممانعت از شفافیت به عنوان مانعی بزرگ پیش روی توسعه اقتصادی کشور یاد می‌شود، در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی نیز چون آفتی ویرانگر آسیب‌هایی جدی به همراه خواهد داشت.


هرگاه دولت و بخش خصوصی از فرصت رسانه برای پیشبرد اهداف و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آبادانی و توسعه ایران عزیز بهره برده‌اند، ثمره شیرین آن کام همه از مردم تا مسولین را شیرین کرده و هرگاه در گوشه‌ای مدیر یا مجموعه‌ای مانع از جریان ازاد اطلاع رسانی شده، شاهد شکل گیری فساد و مشکلات متعدد بوده‌ایم.


انتظار می رفت حال که فعالان اقتصادی با رأی اکثریتی خواستار تغییری بزرگ در اتاق بازرگانی تهران شده‌اند، منتخبین ایشان نیز رأی به تغییر رویه داده و در حوزه رسانه و اطلاع رسانی،‌ رویه گذشته را متوقف کرده و زمینه را برای همکاری و همراهی همه رسانه‌های علاقمند به بخش خصوصی را فراهم آورند.


این در حالی است که برخی افراد با تلاش برای تدوام شرایط انتخاباتی بر فضای حاکم میان اتاق بازرگانی و رسانه‌ها، به دنبال ایجاد انحصار و منافع ویژه هستند، که امید می‌رود،‌ هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی با توجه به مسولیت بزرگ و خطیری که برعهده دارند و به عنوان الگوهای اقتصادی کشور که وجود رانت و انحصار را مغایر و مخالف با باورها و اهداف خود می‌داند، از شکل گیری انحصار، یارکشی و گروه‌بندی در حوزه رسانه جلوگیری‌کنند.

منبع:دانا

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.