ID : 875593
موتورسیکلت‌های متخلف دیگر به روی کفی نمی‌روند/آموزش جایگزین توقیف

آیا راهنمایی و رانندگی استان یزد هم الگو می گیرد؟!


موتور سیکلت سواران به دلیل عدم ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیشترین متوفیان در تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که در این زمینه پلیس در رویکردی جدید به جای توقیف موتورسیکلت‌ها فرآیند آموزش به آنان را در پی گرفته است.

به گزارش یزد رسا، موتورسیکلت و رانندگی آن از جمله مواردی در خیابان‌های کشور و علی‌الخصوص کلانشهرها از جمله تهران به حسای می‌آید که اکثر افراد از آن شکایت‌های متعددی می‌کنند مبنی بر اینکه موتورسیکلت‌سواران به قوانین احترام نمی‌گذارند و تخلفات بسیاری انجام می‌دهند که باعث ناراحتی و سلب آسایش افراد دیگر می‌شود.

از طرفی دیگر رعایت نکردن برخی موارد ایمنی توسط موتورسیکلت‌سواران از جمله نگذاشتن کلاه‌ ایمنی باعث شده است که براساس آمارهای پزشکی قانونی بیشترین متوفیان تصادفات رانندگی نیز مربوط به موتورسوارانی است که کلاه ایمنی بر سر نمی‌گذارند و در تصادفات و با برخورد بر زمین و خودروهای دیگر جان خود را از دست می‌دهد.

چند وقتی است که در خیابان‌های تهران کفی‌های پلیس برای توقیف موتورسیکلت‌سوارها کمتر دیده می‌شوند در حالی که پلیس در رسانه‌ها اعلام می‌کند که برخورد قاطع با متخلفین موتورسوار نیز انجام می‌دهد که در همین مبنا در سطح شهر تهران در برخی نقاط پلیس‌های راهنمایی و رانندگی موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند متوقف کرده ولی موتور آنان توقیف نمی‌شود و پلیس رویکرد جدید در زمینه برخورد با موتورسیکلت سوران در پی گرفته است.

در تقاطع مطهری یکی از همین صحنه‌های توقف موتورسواران مشاهده می‌شود که پس از بررسی مشخص شد که مامور راهنمایی و رانندگی پس از دریافت مدارک موتورسوار صحبت‌هایی با موتورسوار می‌شود و برگه‌ای پر شده و به راکب داده می‌شود و موتورسوار به حرکت خود ادامه می‌دهد که این مسئله باعث می‌شود تا از ماموران راهنمایی و رانندگی جویا شویم که در این پروسه چند‌دقیقه‌ای چه اتفاقی رخ داده است و با موتورسوار چه برخوردی صورت پذیرفت.

مامور راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم عنوان می‌کند: طرح جدیدی از طرف پلیس ابلاغ شده است مبنی بر اینکه موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند یا تخلفات خاص دیگری انجام می‌دهند با آنان برخورد ضابطانه‌ انجام نشود بلکه ما در فرآیند جدید مسئله آموزش را پر رنگ‌تر کرده‌ایم مبنی بر اینکه مدارک موتورسوار را می‌گیریم و به وی اعلام می‌کنیم که مثلاً در یک روز معیین برای گذراندن کلاس آموزشی به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند که در آنجا ما فیلم‌هایی به موتورسواران نشان می‌دهیم که در تصادفات چگونه سر موتورسواران به دلیل نداشتن کلاه ایمنی متلاشی شده است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در فرآیند جدید پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند تاثیر بهتری نسبت به توقیف موتورسوارها داشته باشد البته ناگفته نماند جریمه موتورسواران جای خود باقی خواهد ماند و به فراخور نداشتن مدارک یا کلاه ایمنی یا تخلفات راهنمایی و رانندگی جریمه خواهند شد و مدارک آنان توقیف و پس از گذراندن کلاس آموزش به آنان بازگردانده می‌شود ولی دیگر کمتر موتورسیکلت توقیف می‌شود.

در همین زمینه یکی از موتورسواران متخلف که کلاه ایمنی و کارت موتور همراه نداشت در زمینه این برخورد جدید پلیس به خبرنگار خبرگزاری تسنیم می‌گوید: برخورد کنونی پلیس راهنمایی و رانندگی خیلی بهتر شده است و مسلماً این آموزش‌ها از توقیف موتور خیلی بهتر است چون وقتی موتور را توقیف می‌کنند خیلی باید به دردسر بیفتیم تا بخواهیم موتور را پس بگیریم.من که تا حالا این کلاس‌ها را نرفته‌ام ولی شاید تجربه جدیدی باشد یک برگه برای من نوشته است و گفته اندکه شنبه برای گذراندن کلاس آموزش به این مرکز بروم حالا شنبه می‌روم ببینیم چطورخواهد شد.

یزد رسا؛ امیدواریم با توجه به تعدد زیاد موتور سواران در استان یزد راهنمایی و رانندگی استان نیز به جای اعمال قانون های محکمی که در برخی از موارد منجر به جریحه دار شدن احساسات مردم نسبت به این نیروهای خدوم انتظامی می شود از راهکار پلیس راهور تهران بزرگ الگو بگیرند.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.