توان رقابتپذیری و در دسترس بودن کالا، از لازمههای جهش تولید است
غلامرضا شرفی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان «جهش تولید» گفت: برای چندمین سال است که رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال و ریلگذاری آن را به مباحث اقتصادی اختصاص میدهند.
وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که اساس کشورداری بعد از انسجام و توسعه سیاسی بر توسعه اقتصادی استوار است؛ اما جنگ و مشکلاتی که داشتیم موجب شد تا آهنگ پیشرفت کشور تا جدی کند شود
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی کوتاه کردن فاصلههای دستیابی و دسترسی را یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت اقتصادی و تحقق جهش تولید عنوان کرد و اظهار داشت: کند بودن در دستیابی به اهداف اقتصادی در همه دیدگاههای اقتصادی هزینه تولید را بالا میبرد و سهم بازار را کم میکند.
شرفی ادامه داد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب علمی و برنامهریزی شده و با اشراف به اهمیت کار و بازار داخلی و تکیه بر تولید داخلی بحث جهش در تولید را مطرح کردند.
وی تأکید کرد: بازار خصوصی و حتی بازار خصولتی و بازارهای خاص دولتی ما باید به این مهم توجه داشته باشند که فقط در صورتی میتوان در بازار ماند و جلب متقاضی کرد که بتوان فاصلهها را کم کرد و متقاضی بتواند در اندک زمانی کالای مورد نیازش را در نزدیکترین فاصله با بهترین کیفیت به دست بیاورد و این فقط با جهش میسر میشود.
شرفی با بیان اینکه رقابتپذیری مسئله مهم در زمینه جهش تولید است، خاطرنشان کرد: کالایی که در بازار تولید میشود باید قابلیت رقابتپذیری دربازارهای مشابه را داشته باشد تا بتواند متقاضی را جلب کند.
انتهای پیام/