حرکت نهادها بدون توجه به روابط عمومی مانند بازی روی صحنه تاریک تئاتر است
به گزارش یزد رسا، مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد به مناسبت ۲۷ اردیبهشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در گفتگو با خبرنگار یزد آوا ضمن تبریک این هفته اظهار داشت: مهمترین ویژگی یک روابط عمومی این است که بتواند در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی رابطه دو سویه با جامعه هدف بر قرار کند.
داوودپاک طینت گفت: مسئول روابط عمومی وظیفه دارد با ابزارهای درون سازی و برگزاری افکارسنجی در نشریات داخلی نظرات کارکنان را به مدیر ارشد منتقل کند و همچنین مباحث و تفکرات مدیران ارشد را به کارکنان منتقل کند.
وی همچنین بابیان اینکه روابط عمومی باید در کمال صداقت با مخاطبین ارتباط داشته باشد اذعان داشت: تولید خبر، ارتباط با رسانه ها ، برگزاری افکار سنجی به دو صورت منظم و موردی و وانتقال نتایج افکارسنجی به مدیران ارشد از دیگر وظایف مدیران روابط عمومی ها است.
مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره ضرورت وجود روابط عمومی فعال در یک نهاد یا سازمان خاطر نشان کرد: نهادی که روابط عمومی نداشته باشد اگر بهترین خدمات را ارائه بدهد نمی تواند خدمات خود را به جامعه هدف بازگو کند و یا نشان دهد.
پاک طینت افزود: نبود روابط عمومی یا عدم توجه مدیران ارشد به این بخش مثل این است که روی صحنه تئاتر بدون لامپ و چراغ حرکت می کند و تماشاگران فقط یک صحنه تاریک را مشاهده می کنند.
وی در مورد رابطه روابط عمومی های استان با رسانه ها عنوان کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید باز بودن در اتاق مدیران به روی روابط عمومی ها و رسانه ها هدف بوده و روابط عمومی ها باید پاسخگوی رسانه ها باشند.
پاک طینت افزود: در استانداری نیز هر جلسه ای که تشکیل شد، مگر موارد خاص تمام خبرگزاریها را دعوت کردیم اما در رابطه با کیفیت روابط رسانه ها و روابط عمومی ها باید رسانه ها قضاوت کنند و همچنین سعی شده با یک دید با سلایق مختلف رفتار شود.