خواهرخواندگیها به ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است
به گزارش یزدرسا، محمد صالح جوکار ظهر امروز درآیین افتتاح خبرگزاری ایمنا شعبه یزد با اشاره به اینکه مردم سرمایههای اجتماعی ما هستند، گفت: مردم با رأی دادن خود به نمایندگان و اعضای شورای شهر به صورت مستقیم و شهرداران و دهیاران را به صورت غیرمستقیم انتخاب میکنند.
وی با بیان اینکه مهندسی کردن مطالبات مردم در حوزه شهری باید از سوی شوراها و شهرداری دنبال شود، افزود: به این صورت که این مطالبات بر اساس قواعد و چارچوبهایی به کار برده شود تا زندگی شهری برای شهروندان امکانپذیر شود و مردم در شهر خود احساس آرامش کنند.
نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه شهر جهانی یزد باید دارای خبرگزاری مستقل باشد،ادامه داد: هر چند خبرگزاریها به صورت کشوری در حال فعالیت هستند و نمایندگیهای آن در استانها فعال شده ولی باید به این سمت حرکت کنیم که شهر یزد با داشتهها، توانمندیها و ظرفیتهای خود که در حوزه گردشگری دارد و اکنون هم به عنوان شهر جهانی با استانداردهای خاص خود به ثبت رسیده، آن را جهانی کرده و به همه مردم جهان بشناسانیم.
جوکار با اشاره به اینکه متأسفانه خواهرخواندگیها به یک ابزار تبلیغاتی تبدیل شده است، اضافه کرد: این خواهرخواندگیها هیچ چیز در درون و محتوا ندارد. در سفری که به مسکو داشتیم، طرف مقابل به شدت از این موضوع آزرده خاطر و گلایهمند بود چون نه نمایشگاهی برگزارشده، نه فرهنگی تبادل شده و درکل هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواهرخواندگیها فقط به عنوان خلاصه نشود، اظهار داشت: زمانی که خواهرخواندگی اعلام میشود باید تمام موارد را دنبال و به در جهت تحقق آن گام برداشت.
وی تأکید کرد: برای اینکه در حوزه گردشگری موفق عمل کنیم باید از مثلث گردشگری و تاریخی استانهای یزد، فارس و اصفهان بهخوبی استفاده و برنامهریزی دقیق و حساب شده کرد تا مردم کشور و جهان بتوانند از نزدیک این ظرفیتها را مشاهده کنند.
انتهای پیام/