ID : 7765881
مهرعلی:

خودروسازان اگر یک سوم هزینه در فوتبال را دراتومبیرانی می کردند قهرمان می شدند


رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور در یزد با انتقاد از این که خودروسازان ایرانی به جای اتومبیلرانی در ورزش فوتبال هزینه می‌کنند، گفت: اگر یک سوم هزینه‌هایی که خودورسازان در فوتبال هزینه می‌کنند، دراتومبیرانی هزینه می‌شد، عنوان قهرمانی را کسب می‌کردند.

به گزارش یزد رسا، "حمیدرضا مهرعلی" در حاشیه نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های هیات‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی استان‌های کشور به میزبانی استان یزد، در جمع خبرنگاران این استان تاکید کرد: ورزش، خود یک رسانه است و بسیاری از کمپانی‎های بزرگ جهانی، تبلیغات خود را از طریق ورزش انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد این که آیا خودورسازان ایرانی نیز قدرت حضور در این عرصه را دارند، گفت: انحصار خودروسازان ایرانی، سوپاپ اطمینانی برای فروش محصولاتشان است، هرچند که برخی از این شرکت‎ها، در مسابقات اتومبیلرانی صاحب تیم هستند و نمایندگانی از خودروسازان خارجی نیز متمایل به حضور در رقابت‎های اتومبیلرانی کشورمان هستند.

مهرعلی  در ادامه با نام بردن تعدادی از برندهای بزرگ خودروسازی جهان، اضافه کرد: هیچ یک از این برندهای خودورسازی بزرگ جهان تیم فوتبال ندارند ولی تمام این برندها، تیم اتومبیل‎رانی دارند و در این زمینه، هزینه و تبلیغ می‏کنند، ولی خودروسازان ایرانی به جای اتومبیلرانی در فوتبال هزینه می‎کنند.

به گفته وی، اگر یک سوم هزینه‌هایی که خودورسازان در فوتبال هزینه می‌کنند، دراتومبیرانی هزینه می‌شد، عنوان قهرمانی را کسب می‌کردند.

وی در مورد نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های هیات‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی استان‌های کشور به میزبانی استان یزد، به نقش مهم روابط عمومی‎ها در فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد: کسانی که در ورزش به عنوان یک رسانه فعالیت می‎کنند، در صورت نقش آفرینی به عنوان روابط عمومی قائدتاً نقشی حیاتی تر و مهم‏تر ایفا خواهند کرد.

این مسئول از برگزاری اولین دور این نشست‎های سالیانه به میزبانی یزد تقدیر کرد و اعلام کرد: دور دوم این نشست را در اسفندماه امسال در مشهد مقدس شاهد خواهیم بود.

مهرعلی در بخش دیگری از سخنانش از مهمترین برنامه‎های پیش روی این رشته ورزشی را برگزاری مسابقات رالی خاورمیانه(رالی مرک) به میزبانی استان فارس خواند و گفت: این رقابت‎ها از اول تا ششم مهرماه با حضور تیم‎های خاورمیانه و چند کشور اروپایی به عنوان مهمان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد راننده‎ها و نقشه‏خوان‎های تیم‎های حاضر در این دوره از مسابقات رالی، از کشورهای اروپایی هستند.

رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشورمان در بخشی از سخنانش یکی از مهمترین برنامه‎های فدراسیون برای توسعه این ورزش را برداشتن موانع این رشته که بخش اعظمی از آن قانونی و حقوقی است، اعلام کرد.

وی توضیح داد: بر خلاف بسیاری از کشورها، امکان توسعه این رشته در رده‎های پایه به دلیل موانع قانونی در ایران وجود ندارد چرا که در کشور ما قوانین رانندگی با محدودیت سنی همراه است.

وی با اشاره به این که تردد و واردات موتورهای سنگین نیز به دلیل پاره‎ای از مسائل امنیتی در کشور با موانع قانونی مواجه است، گفت: فدراسیون با ایده طراحی پلاک ورزشی و نصب جی.پی.اس سعی در رفع این موانع دارد.

مهرعلی با بیان این که رفع این قبیل موانع قانونی نیازمند کار فراسازمانی است، اظهار کرد: البته طرحی در این رابطه تهیه و به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است تا در شورای عالی ورزش کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این که رشته موتورسواری و اتومبیلرانی از پول‎سازترین ورزش‏های دنیاست، اعلام کرد: برنامه‎های متعددی برای تامین منابع مال پایدار برای هیات‏های استانی داریم که از جمله آنها، ایجاد امداد خودرو تحت نظارت فدراسیون و هیات‏های ورزشی است.

مهرعلی با بیان این که در حال حاضر در بخش‎های مختلف این ورزش 15 هزار نفر به صورت حرفه‎ای فعالیت دارند، افزود: پتانسیل این رشته ورزشی در کشورمان شامل 37 میلیون گواهینامه رانندگی اتومبیل و 9 میلیون نفر گواهینامه موتورسواری شهری است که این افراد می‎توانند در بخش‎های همگانی، قهرمانی و حرفه‎ای ساماندهی و جذب شوند.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در ادامه استان یزد را استانی مستعد برای رشته‎های موتورسواری و اتومبیلرانی خواند، افزود: البته وضعیت استان یزد با وجود پتانسیل‎های زیادی که در موتورسواری و به خصوص اتومبیلرانی آقایان و بانوان دارد، از طرف فدراسیون قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: فدراسیون با توجه به این ویژگی‎ها در نظر دارد با همکاری استان به سمت توسعه کمی این رشته پیش برود و این در حالی است که این استان در رشته موتورسواری کراس در کشور حرف برای گفتن دارد و می‎تواند در رشته‎های دیگر نیز موفق باشد.

مهرعلی با تاکید بر این که تامین زیرساخت‎های لازم در این رشته بسیار گران است، گفت: بنابراین برنامه هیات استان یزد باید براساس امکانات موجود اولویت‎بندی شود و توان خود را به سمت امکانات موجود پیش ببرد و در مراحل بعدی با تامین سایر زیرساخت‎های دیگر، علاقمندان بیشتری را به این ورزش سوق دهد.

وی عنوان کرد: فدراسیون در اولین اقدام برای توسعه این ورزش در یزد برنامه‎های آموزشی تئوری و عملی در شاخه‎های مختلف موتورسواری و اتومبیلرانی را به منظور جذب علاقمندان بیشتر و براساس اعلام نیاز هیات استان یزد در دستور کار دارد.

مهرعلی در پایان نیز قول میزبانی استان یزد در یک رخداد بین المللی رشته اتومبیرانی و موتورسواری را در صورت همراهی مسئولان استان و تامین زیرساخت‎ها، داد.

منبع: ایسنا






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.