در سیاستگزاری دولت یازدهم نقش پست بسیار بزرگ است
به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی شرکت پست، دکتر واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درجمع مدیران و معاونین شبکه پستی کشور با بیان این که پست از دیرباز امانتدار و معتمد مردم بوده و این بزرگترین سرمایه این مجموعه به شمار می رود اظهار داشت: هدف اصلی هر دولتی خدمت به مردم است و در دولت جدید نیز اهتمام ویژه ای بر این مهم معطوف شده و اعتقاد بر این است تمامی برنامه ها نتیجه ای جز رضایتمندی مردم به دنبال نداشته باشد.
وی با اشاره به این که در سیاستگزاری دولت یازدهم نقش پست بسیار بزرگ است و توجه خاصی بر این نهاد در وزارتخانه و دولت شده است خاطرنشان کرد: پست یک شرکت انسانی عظیم است و آن طور که خواسته ایم نتوانسته ایم انتظارات کارکنان آن را برآورده سازیم.
وزیر ارتباطات با بیان قدمت دیرینه پست بیان داشت: رجوع به تاریخ بیانگر این است که در آغاز پست ایجاد شده و به تبع آن تلگراف و تلفن و دیگر وسایل ارتباطی؛ از این رو نباید به اصل خود بی مهر بوده و آن را فراموش کنیم.
وی بر لزوم ایجاد تحول در پست تاکید کرد و گفت:تحول پست و خروج از حالت سنتی در گروی همت تمامی افراد مجموعه است و این تحول ،تحول خانواده پست را در پی خواهد داشت.
واعظی از اراده موجود به منظور ایجاد این تحول ابراز خرسندی و سیاست ها و برنامه های کنونی را جهت دستیابی به این مهم مطلوب ارزیابی کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به این که علی رغم پیشرفت های فناوری و وسایل نوین ارتباط جمعی بساط پست برچیده نشده افزود: آمار حاکی از آن است که در کشورهای پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرانه پستی چندین برابر شده و این فناوری ها درخدمت و اختیار شبکه پستی بوده و به واسطه آن این صنعت رونق گسترده یافته است.
وی در ادامه با بیان گستردگی فضای فعالیت برای پست از همه مدیران خواست با مطالعه تحولات دهه های گذشته پست در دنیا و استفاده از تجارب دیگر کشورها ، آن را در داخل کشور به کارگیرند.
واعظی آموزش مستمر برای ارتقای کیفیت خدمات را ضروری دانست و عنوان کرد: پست باید به طراحی و عرضه خدمات جدید و خلاقانه بیاندیشد و تلفیقی از سه فعالیت فیزیکی، الکترونیکی و مالی را ایجاد نماید.
وزیر ارتباطات تدوین شعاری مشخص رابرای سال آینده ضروری خواند و گفت: من از امروز سال آینده را سال نوآوری و افزایش خدمات باکیفیت بالا نامگذاری می کنم.
وی افزود: نوآوری به معنای ابتکارات امروز در پست است و باید در جهت ایجاد خدمات متعدد و دارای ارزش افزوده برنامه ریزی اصولی نماییم و ارتقای کیفیت خدمات موجب جلب اعتماد و به نوعی استقبال از خدمات نوین است.
واعظی با بیان این که امروزه فقط پست باید جابجایی بسته ها و محموله ها را انجام دهد ادامه داد: پست باید طوری عمل کند که هرکس از درون خانه امور خود را انجام دهد. این رابطه همچون مثلثی است که یک ضلع آن مشتری، ضلع دیگر پست و ضلع آخر تولیدکننده و فروشنده است.
وی تصریح کرد: پست یک فعالیت داخلی نیست،یک فعالیت بین المللی است ؛باید هم تفکر و اندیشه بین المللی باشد و هم همکاری با دنیا گسترده شود.
وزیر ارتباطات افزود: باید با حضور در مجامع بین المللی از این عرصه ها بهره گیریم و ایده های موثری را به عنوان رهاورد آوریم.
واعظی با تاکید بر برنامه ریزی در جهت خدمت رسانی به تمامی اقشار جامعه حتی دردور دست ترین نقاط ، مدیران پست را فعال و علاقمند خواند و اظهار داشت: استان ها باید با تشکیل شورا، کار بر روی موضوعات مختلف و ارایه پیشنهادات مفید در تصمیم گیری ها ایفای نقش نمایند.
وی به هم افزایی میان پست، پست بانک و شرکت خدمات هوایی پیام اشاره کرد و برنامه ریزی لازم به منظور استفاده از ظرفیت های این سه مجموعه به ویژه در خصوص ایجاد پست لجستیک و هاب پستی را ضروری خواند.
وزیر ارتباطات بخش خصوصی را مکمل بخش دولتی عنوان کرد و افزود: باید توجه خاصی به همکاری بخش خصوصی معطوف نموده وبا خلق کار،بستر را برای فعالیت این بخش فراهم سازیم.
واعظی در پایان از شرکت پست، شرکتی بزرگ با سرمایه های بزرگ یاد کرد و بیان داشت: مدیران باید باور کنند که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.
وی اظهار امیدواری کرد: با همدلی و همت تمامی مجموعه جایگاه پست در مجموعه وزارت ارتقا یافته و به شرکتی سودآور تبدیل شود.