ID : 13066098
مزایده چهارم برنده دارد

زمان استقرار مالکان جدید سرخابی‌اعلام شد/فشار وزیر صنعت به خودروسازان برای خرید پرسپولیس و استقلال


مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لحظه‌ای که ۲۰ درصد سهام اولیه را پرداخت کنند، کنترل باشگاه را به طور قانونی در اختیار خواهند گرفت.

به گزارش یزد رسا، سیدجعفر سبحانی در گفتگو با مهر، در خصوص اینکه چگونه شرکت استیل آذین که در مرحله قبل مزایده دارای اهلیت لازم نبود، حق شرکت در مرحله چهارم را پیدا کرد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: شرکت کردن استیل آذین به لحاظ قانونی برای آنها منع قانونی ندارد. ما باید بررسی‌های لازم را انجام می‌دادیم تا ببینیم آیا ابهامات دوره قبل برطرف شده یا همچنان پابرجاست.

 

وی افزود: طبیعی است اشکالات را به آنها اعلام کرده بودیم تا بتوانند با سیستم بانکی مشکلات خود را حل کنند یا اینکه سهام خود را تغییر داده تا شرایط حضور در مزایده را پیدا کنند. البته در نگاه اول می‌توان حدس زد مشکلات آنها حل شده است، همانطور که امیر عابدینی نماینده باشگاه استیل آذین روز سه‌شنبه در مزایده با قدرت اعلام کرد اصلاحات لازم را انجام داده‌اند که ظرف روزهای آینده به آن رسیدگی خواهد شد.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: طبیعی است درصورتیکه شرکت استیل آذین مشکلات خود را حل کرده باشد، برنده این مزایده شود چرا که بالاترین رقم را در مزایده پیشنهاد داده بود. ما نمی‌توانیم بگوییم آنها شرکت نکنند و هنوز مشخص نیست آیا ابهامات رفع شده یا پابرجا هستند که باید تا حصول نتایج صبر کرد.

 

از سبحانی پرسیدیم که نتیجه قطعی این مزایده چه روزی اعلام خواهد شد؟ که وی پاسخ داد: یک احتمال ضعیف وجود دارد روز شنبه برنده مزایده اعلام شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد، قطعا روز یکشنبه نتیجه مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به طور رسمی اعلام خواهد شد و برنده را در این روز به اطلاع عموم می‌رسانیم.

 

وی با اشاره به متقاضیان باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: به لحاظ قانونی ما برای شرکت‌های وابسته به خودروساز نمی‌توانیم منعی داشته باشیم، چرا که آنها دولتی نیستند. شاید در محاوره و نگاه عموم این شرکت‌ها خصولتی و نیمه دولتی به نظر می‌آیند، اما به لحاظ قانون تجارت دولتی محسوب نمی‌شوند. البته ما مایل هستیم افراد واقعی برای خصوصی‌سازی پا پیش بگذارند ولی بحث اهلیت نیز مطرح است که اگر آن سه مشکل را نداشته باشند، می‌توانند برنده مزایده باشند.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصیسازی ادامه داد: احتمال می‌دهم این بار مزایده برنده داشته باشد زیرا مزایده ما این بار پرشورتر از دفعه قبل برگزار شد. در مزایده قبلی تنها یک گروه قیمت واقعی را پرداخت کرد و شرکت بهنام پیشرو  نیز با تاخیر مبلغ لازم را پرداخت کرده بود.

 

وی اضافه کرد: ضمن اینکه سایر شرکت‌ها اصلا پولی پرداخت نکردند، اما این بار هر چهار شرکت متقاضی رقم پیشبینی ما را پرداخت کردند. ان شاء الله همه آنها از اهلیت لازم برخوردار بوده یا دستکم یک یا دو شرکت دارای اهلیت باشند تا در این مزایده برنده داشته باشیم.

 

سبحانی درباره باشگاه استقلال عنوان کرد: در خصوص شرکت سمند که متقاضی خرید باشگاه استقلال شده است، باید عنوان کنم بررسیها در خصوص اهلیت این شرکت ادامه دارد و باید تا آن زمان صبر کرد، اما درباره پرسپولیس میتوانم بگویم به احتمال فراوان دستکم یک یا دو شرکت از بین متقاضیان دارای اهلیت بوده و میتوان برنده این باشگاه را روز یکشنبه معرفی کرد.

 

وی در خصوص اینکه چه زمانی برنده مزایده مدیریت باشگاه را به طور قانونی در اختیار خواهد گرفت؟، خاطرنشان کرد: اگر مزایده با برنده همراه باشد آن شرکتی که برنده شد، ۲۰ روز فرصت دارد تا ۲۰ درصد سهام اولیه را پرداخت کند تا پس از آن کارهای قانونی برای انتقال رسمی باشگاه انجام گیرد. شاید به لحاظ حقوقی آنها نتوانند در این فرصت ۲۰ روزه کاری را انجام دهند اما با توجه به اینکه باشگاه باید تیم خود را برای فصل آینده ببندد، به نظر می‌رسد شرکت برنده ظرف چند روز ۲۰ درصد سهام اولیه را پرداخت کند تا خیلی زود در باشگاه مستقر شده و از نظر قانونی مالکیت باشگاه را تحت کنترل خود درآورد.

 

مشاور رئیس سازمان خصوصیسازی در پایان گفت: تاکید من بر این است از لحظه‌ای که ۲۰ درصد سهام اولیه توسط برنده متقاضی پرداخت شود، آن شرکت کنترل باشگاه را در دست خواهد گرفت.

 


 

فشار وزیر صنعت به خودروسازان برای خرید پرسپولیس و استقلال
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: ورود خودروسازان به مزایده باشگاه پرسپولیس و استقلال برگرفته از فشار دولت به خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی پیرامون مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و ورود خودروسازان به این امر ارائه داد و گفت: خودروسازان باید صرفاً در حوزه خوروسازی فعالیت کرده تا بتوانند کیفیت کار خود را بالاتر برده و محصول داخلی را با قیمت مناسب‌تری ارائه دهند. لذا خودروساز صرفاً باید به دنبال خودروسازی باشد و نباید در جهت تقویت دیپلماسی کشور حرکت کند.


وی با بیان اینکه خودروسازان نباید در اثر فشار عناصر سیاسی داخلی، سایت‌هایی را در این استان یا آن استان ایجاد کنند، تصریح کرد: چنین رویه‌ای حتماً ضربه‌ای اقتصادی به صنعت خودروی داخلی وارد می‌کند و در واقع بسیاری از سایت‌های ایجاد شده خودروسازی در کشور توجیه اقتصادی ندارند.


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور وزیر صنعت و معدن، اظهار داشت: به وزیر صنعت گفته‌ایم که برای خودروسازان بزرگ تعیین تکلیف نکنید و نخواهید که این خودروسازان در مزایده تیم‌های پرسپولیس و استقلال شرکت کنند.


" به وزیر گفتیم که وقتی به دنبال خرید تیم‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس برمی‌آیید، توجه کنید که این تیم‌ها هزینه‌بر هستند؛ شمایی که زیان انباشته دارید و نمی‌توانید بدهی خود را به قطعه‌سازان ارائه دهید، چگونه می‌خواهید به بحث خرید تیم‌های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس وارد شوید، لذا خودروسازی کشور نباید قربانی مسائل فرهنگی و ورزشی شود."


عباسپور ورود خودروسازان به مزایده باشگاه پرسپولیس و استقلال را بر گرفته از فشار دولت به خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی برشمرد و تصریح کرد: وزیر صنعت به خودروسازان گفته که به خرید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مبادرت کنید، اما باید متذکر شویم که این یک بنگاه اقتصادی است.


وی در پایان گفت: وزیر صنعت توضیح دهد که کدام یک از تیم‌هایی همچون سایپا و پیکان مشکل خودروسازان را حل کرده که الآن تیم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس چنین کنند، لذا طبق اصل 44 باید تیم‌های مورد اشاره در مزایده به بخش خصوصی واگذار شوند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.