ID : 39864418
امام جمعه یزد:

سیره تربیتی امام علی(ع) در مدارس پیاده‌سازی شود


آیت الله ناصری با بیان اینکه سیره تربیتی امام علی(ع) که در نامه 31 نهج البلاغه به آن پرداخته شده است، آغاز آموزش با قرآن است که این سیره امروز باید در مدارس پیاده سازی شود.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معلمان و کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد با اشاره به سیره امام علی(ع) در مورد تربیت که در نامه 31 نهج البلاغه به آن پرداخته شده است، اظهار داشت: این نامه، توصیه ها  و سفارش هایی است که امام علی(ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع) می کند.

وی تاکید کرد: سبک آموزش ما باید متحول شود و از سطحی نگری‌ها خارج شویم و فرزندان ما صاحب فکر و خلاقیت شوند و شرایط رشد عقلانی آنها فراهم شود زیرا دشمن تفکر، تعقل و تدین را از آموزش‌های ما حذف کرده است.

ناصری ادامه داد: اینها برای عقب نگه داشتن کشور ما و مصرف کننده تربیت کردن مردم حذف شده و با حذف این سه عنصر، مردم قدرت تشخیص حق از باطل نخواهند داشت و نسبت به هویت خود ناآگاه خواهند ماند.

وی عنوان کرد: بر اساس سیره تربیتی حضرت علی(ع)، شروع تربیت باید با قرآن باشد در حالی که امروز در آموزش و پرورش از این موضوع فاصله گرفته شده و هنوز سبک آموزش سطحی نگرانه غربی در آموزش و پرورش ما حاکم است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: لازم است هرچه سریعتر گام های جدی برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور برداشته شود و خوشبختانه این طرح جزء برنامه های دولت فعلی نیز می باشد.

وی تصریح کرد: روش آموزشی گذشته دیگر مشکلی از ما حل نمی کند همانطور که در طول 100 سال گذشته حل نکرده و لازم و ضروری است که به آموزش ها عمق ببخشیم و دانش آموزان را با قرآن و معارف الهی بیشتر مأنوس نماییم.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید سیره امیرالمومنین(ع) در مدارس و خانواده ها برای فرزندان پیاده شود ضمن اینکه بررسی شود که آیا کسانی که بر اساس قرآن آموزش دیده اند، آیا متضرر شده اند؟ و اگر اینطور نیست که قطعا نیست، آغاز آموزش ها را بر اساس قرآن قرار دهید.

وی اظهار داشت: آنچه انسان را نجات می دهد، کلام خدا و ذکر خداست بنابراین نسبت به آموزش قرآن و قرآنی کردن مدارس اهتمام داشته باشید و بهترین راه را برای رشد و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم انتخاب کنید.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.