ID : 15284100
تغییر طرز تفکر نعمت زاده در طی ده سال؛

ضد و نقیض گویی به سبک وزیر صنعت و معدن


خودرو سازان دولتی قبل از پایان مذاکرات ایران و 1+5 علت قیمت بالای خودروهای داخلی را وجود تحریم ها و گران تمام شدن هزینه های وارداتی عنوان می کردند اما بعد از مذاکرات وین بر خلاف انتظار مردم درخواست افزایش قیمت به دولت و شورای رقابت دادند.

به گزارش یزدرسا به نقل از رازق وزیر صنعت و معدن که حامیان کمپین نخریدن خودرو داخلی را خائن خوانده بود در برنامه ای در سال 84 مردم را تشویق به ایجاد چنین کمپین هایی در خصوص کالاهای گران و بی کیفیت کرده بود.

 

وضعیت بازار خودرو های داخلی مدتی است در رکود به سر می برد و رونق از این بازار افتاده است.انواع خودرو با کاهش قیمت مواجه است بطوری که خودرو های داخلی به طور میانگین حدود 1تا 2 میلیون افت قیمت دارند.

 

خودرو سازان دولتی قبل از پایان مذاکرات ایران و 1+5 علت قیمت بالای خودروهای داخلی را وجود تحریم ها و گران تمام شدن هزینه های وارداتی عنوان می کردند اما بعد از مذاکرات وین بر خلاف انتظار مردم درخواست افزایش قیمت به دولت و شورای رقابت دادند.

 

همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی های زیادی در بین مردم شد و در همین راستا با تشکیل کمپین «نه به خرید خودرو صفر» نسبت به رفتار خودروسازان ایرانی عکس العمل نشان دادند.

 

ایجاد چنین کمپین هایی و نخریدن خودرو های داخلی توسط مردم باعث شد تا رکود شدیدی بازار خودرو را فرا بگیرد بطوری که عکس های فراوانی از انباشته شدن خودرو های داخلی در پارکینگ های ایران خودرو در فضای مجازی پخش شد.

 

مدیر عامل ایران خودرو در واکنش به انتشار این عکس ها، گفت: «عکس‌های ماهواره‌ای که از پارکینگ‌های این کارخانه در فضای مجازی پخش شده، مربوط به بهمن 92 است و عکس جدیدی نیست».

 

حسین عباسی یکی از فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در گفت وگو با خبرنگار «رازق» قیمت تمام شده خودروهای داخلی را واقعی ندانست و افزود: قیمت خودرو های داخلی با این کیفیت و آپشن ها در مقایسه با خودرو های خارجی بسیار بالاست.

 


وی افزود: این قیمت ها خیلی پایین تر باید باشد چون بیشتر خودرو هایی که در بازار ایران وجود دارد خودرو های از رده خارج سال ها پیش خارجی ها است.

این در حالی است که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن در حمایت از خودرو سازان داخلی، گفت: «کسانی که خودرو داخلی نمی خرند خائن هستند اگر چه وزارت صنعت به طور قطع به دنبال ارزانی است، ولی این ارزانی در صنعت خودرو راه خودش را دارد و با ضربه زدن به یک کارخانه عملیاتی نخواهد شد».

با این سخنان وزیر می توان نتیجه گرفت که تحریم کردن کالایی که به هر طریقی نتوانسته رضایت مصرف کننده را جلب کند، کاری خائنانه است و این در حالی است که محمدرضا نعمت زاده در سال 84 در برنامه صندلی داغ گفته بود: «در کشور های خارجی می بینیم که اگر کالایی 2 یا 3 درصد گران می شود مردم در برابر خرید آن کالا مقاومت می کنند تا قیمت جدید شکسته شود.»

 

وی در این برنامه ادامه داد: «بنابراین صرفه جویی و نخریدن کالای گران و بی کیفیت آن هم به صورت جمعی تاثیر بسزایی در برگشت قیمت ها به حالت قبل دارد، حتی در کشور های خارجی انجمن های غیر دولتی و مردم با نصب پوستر هایی از نخریدن آن کالا به روی دیوار به تبلیغ این موضوع می پردازند.»

 

 

بررسی ها در این خصوص نشان می دهد طبق اعلام رسمی مسئولان یکی از ۲ خودروساز بزرگ کشورنزدیک به 46 هزار خودرو داخلی فروش نرفته است.

طبق گزارش رسمی کامیار عطایی معاون اقتصادی ایران خودرو به مسئولان سازمان بورس که نسخه ای از آن به دست رسانه‌ها رسیده است، آمار تولید و فروش شرکت ایران خودرو در مرداد سال جاری به تفکیک گروه محصول عنوان شده است.

http://www.nazarnews.com/wp-content/uploads/2015/09/83566_949.jpg

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.