فتنهگران به دنبال بازسازی خود در دانشگاه/ نفوذ فتنه در دانشگاه خالقان 9 دی را پای میز محاکمه می کشاند
وی با بیان اینکه 2 نوع دانشگاه داریم گفت: یک نوع دانشگاهی است که در عرض نظام و در تقابل با نظام قرار میگیرد و دیگری دانشگاهی است که در طول نظام قرار می گیرد و باعث قوام حکومت میشود.
وزیر علوم سابق ادامه داد: در دوران پهلوی مردم میخواستند دیندار و مستقل از استکبار زندگی کنند، اما حکومت قصد داشت جیرهخوار آمریکا و استکبار باشد و لذا مردم میخواستند که دانشگاه و دانشجویان در تقابل با حکومت و در عرض آن باشند، اما بعد از پیروزی انقلاب که یک نظام برآمده از ملت بود و مردم همه چیز خود را برای حفظ این نظام از دفاع مقدس تا فتنه 88 دادند و همه به میدان آمدند تا در برابر فتنه ای که قصد براندازی داشت مقابله کنند، انتظار مردم این است که دانشگاه در طول نظام قرار گیرد و برای قوام حکومت تلاش کند.
دانشجو با اشاره به عملکرد وزارت علوم در دولت اصلاحات، گفت: در آن زمان برخی از افراد و حتی مسئولین به دنبال این بودند که دانشگاه و جنبش دانشجویی را در تقابل با نظام نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: آیا دانشگاهی که ضددین باشد مردم میتوانند مقدرات خود را به آن بسپارند و آیا دانشگاهی که در آن اهالی فتنه مسئولیت داشته باشند و یا اساتید آن ضدنظام باشند مورد اعتماد مردم است؟
وزیر علوم سابق با اشاره به این سخن امام که زمانی کشور اصلاح و اسلامی میشود که دانشگاه اصلاح و اسلامی شود گفت:کشور و ملت ما نیاز به دانشگاه اسلامی دارد و معنای اسلامی شدن آنطور که در کلام امام و رهبری آمده است این است که خود را از غرب جدا کند.
دانشجو با بیان اینکه مشکل اساسی دانشگاههای ما این بوده که مقلد غرب بودهاند، اظهار داشت: دانشگاهها در زمان رضاخان که عدهای روشنفکر مآب که با اساس اسلام و دین مشکل داشتند، به اروپا میروند و از آن دانشگاهها کپیبرداری میکنند و به ایران منتقل میکنند و لذا هنجار، فرهنگ، علوم انسانی و اقتصاد آنها به ما منتقل میشود و دانشگاه محل رشد فکر غربی میشود؛ در آن زمان کسی نبود که دانشگاه را با رسوم اسلامی و ایران تطبیق دهد.
وی با تاکید بر اینکه با نوشتن بسماللهالرحمن الرحیم در اول کتابها و با ساختن مساجد در دانشگاهها، متون و دانشگاه ما اسلامی نمیشود، گفت: اینکه حضرت امام میفرمایند دانشگاهها باید خود را از غرب جدا کنند، بدین معنی است که یعنی هنجارها، فرهنگ و علوم اسلامی خود را از غرب جدا کنند. غربیها حتما با اینگونه دانشگاهها مخالف هستند و بیبیسی و صدای آمریکا با آن مخالفت میکنند و از لغاتی مانند استقلال و آزادی در دانشگاه صحبت میکنند و اینگونه تعریف میکنند دانشگاهی مستقل است که از نظام مستقل باشد و عدهای نیز در داخل از سرغفلت و جهل آن را تکرار میکنند.
وزیر علوم سابق یادآور شد: دانشگاه مستقل بدین معنی است که که در بینش و فکر از غرب و از فتنه و احزاب سیاسی مستقل باشد، چرا که فتنه حتی از نفاق نیز خطرناکتر است و نفاق در درون فتنه قرار دارد.
دانشجو خاطرنشان کرد: فتنه این استعداد را دارد که در دانشگاهها خود را بازسازی کند و مردمی که 9 دی را بوجود آوردند، اگر ما غفلت کنیم، افراطی بخواند و استقلال دانشگاه را اینگونه تعریف میکند که دانش ارزش مطلق میشود و با بینش افراد کاری ندارد که ضددین سکولار و اهل فتنه باشند و با این موارد مشکلی ندارد.
وی ادامه داد:نشاط سیاسی در دانشگاهها را کف و سوت و توهین و اهانت به مقدسات زیرسوال بردن ارکان نظام و آتشزدن عکس تعریف میکنند و نتیجه این سیاستها که در 8 سال دولت اصلاحات اجرا شد، این میشود که دانشگاه از ماهیت اصلی خود یعنی تولید علم مفید و تربیت اسلامی دور میشود و به جای تضارب افکار به تضارب افراد تبدیل میشود. اوج نشاط سیاسی آنها 18 تیر 78 بود و 16 آذر را که به دلیل مقابله با نظام سلطه بوجود آمد، به نفع آمریکا و نظام سلطه مصادره میکنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: بعد از این زمان که دانشگاه به ماموریت اصلی خود یعنی تولید علم مفید و تربیت اسلامی بر میگردد، دوباره همنوا با بیبیسی و صدای آمریکا میگویند فضای دانشگاهها امنیتی و خفقان شده است در حالی که در همین انتخابات ریاست جمهوری اخیر 3 هزار نشست انتخاباتی در دانشگاههای مختلف برگزار شد. حتی وقتی خدمت رئیس دولت یازدهم برای ارائه گزارش رسیدم، گفت که در چندین دانشگاه حضور پیدا کرده و دیدهام که جو منطقی حاکی بوده است.
دانشجو با طرح این سوال که آیا در یک فضای امنیتی میتوان 150 هزار مقاله و سند علمی تولید کرد، گفت: در دوره اخیر 16 برابر دولت اصلاحات مقاله تولید شد در حالی که در دوره اصلاحات فقط 9 هزار مقاله تولید شده بود و ما در همین دوره اخیر رتبه اول تولید علم در منطقه را دست یافتیم در حالی که قرار بود در سال 1404 به این رتبه دست پیدا کنیم و در نانو، هوافضا، بیوتکنولوژی و دیگر علوم روز بین 8 تا 20 رتبه ارتقا یافتیم.
وی با اشاره به دستاوردهای دانشمندان کشورمان در دانش هستهای تصریح کرد: در بحث هستهای به عنوان یک کشور هستهای پذیرفته شدهایم و آمریکا به خاطر توانمندیها و داشتههای ما مجبور شد پای میز مذاکره با ما بیاید و نه به خاطر لبخندهای ما؛ چرا که ما آب سنگین اراک، 19 هزار سانتریفیوژ و غنیسازی 5 درصد و 20 درصد را داشتیم تا آنها را روی میز مذاکره بگذاریم و آمریکا از ترس ادامه پیشرفتهای ما مجبور شد پای میز مذاکره بیاید که آنچه توسط تحریمها به دست نیاورد در میز مذاکره به دست بیاورد، اما زهی خیال باطل.
وزیر سابق علوم گفت: ملت ایران به برکت خون شهدای هستهای اسبی را زین کردهاند و همه داشتههای خود را در اختیار فرزندان انقلاب گذاشتند تا تیم مذاکرهکننده حق مسلم ملت را از حلقوم کثیف آمریکا بیرون بکشد، اما یک سوال ذهن انسان را آزار میدهد که این چه تفاهمی است که 2 طرف اصلی آن یعنی ایران و آمریکا هر کدام تفسیر خود از آن دارند.
دانشجو تصریح کرد:گر قرار بود هر کس تفسیر خود را داشته باشد که ما پیش از آن نیز تفسیر خود را از NPT داشتیم و چه نیازی به این تفاهم بود؟ چرا که در این تفاهمنامه همهچیز از پولها و اموال بلوکه شده و فردو و غنیسازی 20 درصد و اراک همه از داشتههای ما بود.
وی با تاکید بر اینکه دروغ و دورویی در ذات آمریکاییها و استکبار است، گفت: به آمریکاییها توصیه میکنم از این شیطنتها دست بکشند و دیوار بیاعتمادی ملت ایران به خودشان بیش از این بلندتر نکنند که خودشان ضرر میکنند و به تیم مذاکرهکننده توصیه میکنم اگر با آمریکاییها دست میدهند بعد از آن انگشتان خود را بشمارند.
وزیر علوم سابق با اشاره به این فرموده رهبر انقلاب که اسلامی شدن دانشگاهها را قالب شدن وجه دین در دانشگاهها میداند، خاطرنشان کرد:دانشگاه اسلامی این است که رفتار دختر و پسر، دانشجو و دانشجو، استاد و دانشجو براساس احکام شرع باشد و اساتید آن بینش اسلامی داشته باشند و دانشجو و استاد به احکام شرع پایبند باشند. ما دانشگاهی میخواهیم که سرباز امام زمان (عج) تربیت کند و سرباز امام زمان مجهز به سلاح ایمان و علم روز است.
دانشجو تاکید کرد: دانشجو باید ابتدا "یکفر بالطاغوت" باشد تا بعد از آن "یومنبالله" شود و سپس به "عروةالوثقی" چنگ بزند و شرط "یومنبالله" شدن در ابتدا کافر شدن به طاغوت است. اساتید باید مدیرانی تربیت کنند که شیفته خدمت باشند و نه تشنه قدرت که مدیر تشنه قدرت خود را ژنرال و مردم را رعیت میداند و اگر هم خدمتی میکند از باب دست رحمت کشیدن بر سر رعیت است، اما مدیر معطوف به خدمت مردم را ژنرال و ولینعمت خود میداند.
منبع:تسنیم