مسئولین یزد بهتر بود به جای پاریس سری به شهرهای مجاور می زدند
یزد رسا به نقل از یزدندا؛ استفاده از ظرفیتهای محيطي شهر جهت برقراري يك ارتباط دوطرفه و دوسویه با شهروندان ازجمله اهداف مدیریت شهری است که باعث شده تا ظرفیتهای لازم تبليغات محيطي جهت برقراري اين ارتباط فراهم شود.
ازجمله سیاستهای مديريت شهري داشتن فضای محيطي بانشاط و متذکر است كه در این راستا تبليغات محيطي و فضاسازي شهري برای مناسبتهای ملي مذهبی ، ارائه فعالیتهای مدیریت شهری و ديگر سازمانها و نهادها ، ارائه پیامهای فرهنگ شهروندي با استفاده از ابزارهاي تبليغي ازجمله بنر، لمپوست، پوستر و بروشورهاي اطلاعرسانی با گرافيك و طراحیهای زيبا و جذاب از برنامههای این حوزه است.
كيفيت محيط شهري دغدغه اصلي مديران تمام کلانشهرها و هدف شهرداریهاست و برنامه فرهنگسازي توسط شهر و بر روي شهروندان انجام میشود.
اصليترين برنامه شهرداریها در شهرهاي روبه رشد و يا مترقي باید ارتقاء مداوم كيفيت محيط و سيما و منظر شهر باشد.
" زيباسازي، فرآيندي مستمر و پويا و در حال رشد است كه با روانشناسي، فلسفه، هنر، فرهنگ، هويت، دانش، بينش، زمان و كاركردهاي مختلف ارتباط داشته و ظهور پيدا ميكند. و جنبش زيباييشناسي شهري رويكرد پیشرفتهای است كه نهتنها به خاطر زيبا نمودن، بلكه [حتي] ترجيحاً به معناي ابزار كنترل اجتماعي از طريق راضي نگهداشتن جمعيت شهري و پاسخگويي به نياز آنها موردمطالعه قرار ميگيرد.
با توجه به قدمت، ظرافت و زیبایی ذاتی شهر یزد، ایجاد محیطی شاداب برای افزایش نشاط زندگی، تفریح و جذب گردشگر باید از مهمترین برنامههای شهرداری باشد.
مسئولین شهرداری و شورای شهر یزد با سفر به پاریس سعی کردهاند از این شهر الگو گرفته و یزد را متحول کنند اما نیاز نبود تا این حد راه دوری بروند و اگر سری به استانهای همجوار مانند اصفهان، شیراز و حتی کرمان میزدند برای شروع کار خیلی راحتتر بودند.
علیرغم نامگذاری سال 95 با عنوان «سال خوشآمد گویی به یزد» و همچنین ظرفیت بالای استان یزد در راستای جذب گردشگر فضاسازی و مبلمان شهری یزد اصلاً مناسب نیست و شاید تعداد گردشگران به خاطر تاریخی بودن این استان رغبت به سفر به یزد دارند اما فضای شهر یزد اصلاً مورد رغبت خود مردم نیست درواقع تعداد پارکها، فضای سبز و ظاهر شهر بهنوعی هیچ شباهتی به یک مرکز استان ندارد.
شهرداری یزد بهنوعی در سالهای اخیر سعی کرده تا تحولی در فضاسازی شهر ایجاد کند اما این اقدامات کافی نبوده است و همین محدود فعالیتها نیز فقط در مناطق بهاصطلاح بالای شهر بوده و اگر در خیابانهای محلات قدیمی سری بزنیم خبر چندانی از مبلمان شهری نیست.
برای مثال : نبود شهربازی با وسایل جذاب و استاندارد، نورپردازی غیر مناسب میدان امیر چخماق، نور و روشنایی کم پارک بزرگ شهر و اینکه این پارک حتی وسایل بازی معمولی مانند تاب و سرسره هم برای کودکان ندارد و بسیاری از این قبیل نمونههایی از بیتوجهی مسئولین امر است.
حتی سایت و پایگاه اطلاعرسانی شهرداری نیز قابلمقایسه با سایت دیگر استان ها نیست.
در ادامه نمونههایی از تصاویر پارکهای استانهای شیراز و اصفهان در فضاسازی شهری آمده است که میتوان با یزد مقایسه کرد.
نهتنها مسئولین شهرداری یزد که با نگاهی میتوان به سهلانگاری مسئولین استانی نیز در استفاده مؤثر از فضاها و امکان فرهنگی، تفریحی و تاریخی در راستای افزایش نشاط مردم و همچنین جذب گردشگر پی برد زیرا استان یزد پتانسیل این را دارد که سرآمد صنعت گردشگری باشد.
انتهای پیام/س*
Related Assets:
- «داغ بی نشان» در ۹۰ مدرسه یزد اجرا میشود/۲۹ اسفند آخرین مهلت شرکت در مسابقه «راز سر به مهر»
- برگزاری اختتامیه طرح دوام در محله فهادان یزد
- طرح «داغ بینشان» در یزد آغاز شد
- بزرگترین حوادث حریق یزد از کوچک ترین سهل انگاری ها ناشی می شود
- تصاویر/برگزیدگان جشنواره شکوفههای غدیر در یزد
- بودجه ۴۵۵۲ میلیارد ریالی شهرداری یزد تصویب شد
- نصب المان کاروان شتر در بلوار جانباز
- عملکرد سال 94 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد منتشر شد