ID : 20708998
اندر حکایت تجلیل از «حقوق مصرف کننده» در یزد؛
معیارهایی که گران فروشان استان را حامی حقوق مصرف کننده معرفی می کند!
در مراسم پر خرج تجلیل از که هزینه برگزاری این مراسم توسط واحدهایی که به عنوان واحد برتر شناخته شده بودند پرداخت شده بود به عبارتی مسئولین برگزاری از افرادی که میخواستند از آنها تجلیل شود پول دریافت کرده و این مراسم را برگزار کردند و همین موضوع سبب نارضایتی برخی از آنها شده بود.
به گزارش یزد رسا به نقل از آوایاقتصاد، مراسم تجلیل از حامیان حقوق مصرفکننده استان یزد در هفته گذشته با معرفی 13 واحد نمونه و برتر برگزار شد. واحدهای نمونه و برتر این حوزه توسط کارشناسان یک تیم بر اساس معیارهای متعددی انتخاب و طی این مراسم پرهزینه با تبلیغات زیاد از آنها تجلیل به عمل آمد.
نکته بسیار تعجب برانگیز در این مراسم پر خرج این بود که هزینه برگزاری این مراسم توسط واحدهایی که به عنوان واحد برتر شناخته شده بودند پرداخت شده بود به عبارتی مسئولین برگزاری از افرادی که میخواستند از آنها تجلیل شود پول دریافت کرده و این مراسم را برگزار کردند و همین موضوع سبب نارضایتی برخی از آنها شده بود. البته ناگفته نماند در مقابل مبالغ اخذ شده که از پنج میلیون تا ده میلیون بوده است به یکسری از این واحدها تندیس و به تعدادی لوح داده شده است.
مسئله بسیار با اهمیت در این جشنواره، معیارها و ملاکهای انتخاب واحدهای حامی مصرف کننده بود که این موضوع نیز تعجب افراد آگاه و آشنا با بازار را برانگیخته است. به راستی بر اساس چه معیاری باید از بنگاهی به عنوان حامی مصرف کننده حمایت شود که گرانترین محصول را در صنف خودشان عرضه میکند!؟ هرچند کیفیت محصول تولیدی آنها بالا باشد اما نخستین و مهمترین شاخص برای مصرفکننده قیمت است که بعضی از واحدهای انتخاب شده این اصل اساسی را رعایت نمیکنند به حدی که عدم رعایت آن شهره است و این واحدها سابقه روشنی ندارند و به دور از انصاف است که گران فروش آنها را مدنظر قرار ندهند.
انتخاب چنین واحدهایی در حالی است که بسیاری از واحدها، فروشگاهها و مراکز در سطح شهر و استان هستند که در خصوص عرضه محصولات به قیمت مناسب بسیار خوب عمل کرده و به خوبی رضایت شهروندان را جلب کردهاند اما عملکرد آنها اصلا به چشم مسئولین مربوطه نیامده است و جای آنها در این مراسم که برای حمایت حامیان مصرفکننده بود بسیار خالی بود.
ماحصل انتخاب و کار تیمی مربوطه حاکی از آن است که «انتخاب واحدهای حامی مصرفکننده در این مراسم ببه صورت سلیقه ای و گزینشی بوده که » سبب ناراحتی بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران شده است. عملکرد این چنینی مسئولین باعث میشود این گونه مراسمها که با هدف معرفی واحدهای برتر و الگو است از مسیر و هدف اصلی خود دور شود و اعتبار خود را از دست دهد.
در پایان باید متذکر شد که افرادی که به عنوان کارشناس واحدهای حامی حقوق مصرف کننده را شناسایی میکردند افرادی خاص بودند که حق کارشناسی درشتی نیز دریافت کردهاند!
همواره انتخاب تولیدکنندگان برتر و تجلیل از آنها نه تنها باعث معرفی و شناخت آن ها میشود و شرکتها میتوانند از آن بسیار بهرهبرداری تبلیغاتی داشته باشند بلکه یک نوع اعتبار و سابقه ارزشمند برای آنها محسوب میشود و همین امر باعث میشود زمینه و انگیزه را در بین تولیدکنندگان برای بهبود کارکرد خود افزایش دهد.
انتهای پیام/س*
summary-address :