موسیقی متن این روزها فدای تیتراژ پایانی شده است
به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی برنامه «دوباره گوش کن»، فرید سعادتمند، آهنگساز مطرح سینمای ایران شب گذشته در برنامه «دوباره گوش کن» در خصوص پیشینه فعالیت هنری خود و همچنین تاثیر مداحی های پدر در سبک و سیاق کار خود، گفت: از آنجا که بنده فرزند حسین سعادتمند، یکی از نوحهخوانهای صاحب سبک شهر یزد هستم، تا آنجا که توانستم از هوش موسیقایی پدر بهترین بهره بردم.
وی افزود: البته متاسفانه دو سال پیش پدر بر اثر بیماری از دنیا رفت اما تاثیرگذاری بالای ایشان در مسیر فعالیت موسیقایی من غیرقابل کتمان است. پدرم به نوعی اولین معلم موسیقی من بوده است و من هم در کنار نوحهخوانی، از ملودیپردازی که در پدرم نهادینه بود، بهترین الگوبرداری را میکردم. به طوری که اولین کسی که آثارم را گوش میداد و نظراتش برای من بسیار اهمیت داشت، پدرم بود.
سعادتمند در ادامه در خصوص اساتیدی که از محضرشان تلمذ کرده، گفت: من زبان اصلی موسیقی فاخر را از محضر اساتیدی چون مجید انتظامی، حسین دهلوی، هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی و کامبیز روشن روان به خوبی درک کرده ام . بر همین اساس همیشه سعی کردم در راستای تولید آثار فاخر و ماندگار قدم بردارم. حال اینکه تا چه اندازه در این مسئله موفق بودم، قضاوت با اهالی موسیقی است.
آهنگساز فیلم «شیار 143» گفت: موسیقی فیلم باید تمام صحنههای مهم و تاثیرگذار یک اثر را به خوبی برای مخاطبان توصیف کند اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که اغلب تمرکز بیش از اندازه به ترانه و آهنگ پایانی است و در اصل به موسیقی متن اهمیتی نمیدهند.
وی ادامه داد: ایران آهنگسازان توانمندی در حوزه موسیقی فیلم دارد. به طوری که چند موسیقی فیلم مجید انتظامی را هم اکنون بزرگترین ارکسترال های دنیا اجرا میکنند.
آهنگساز مجموعه «ارمغان تاریکی» در پایان گفت: شخصا اگر در همکاری با یک کارگردان حس کنم که وی به موسیقی متن اهمیت چندانی نمیدهد و صرفا به تیتراژ پایانی فکر میکند، بدون شک هیچگاه همکاری من با این دسته فیلمسازان به سرانجام نخواهد رسید.
برنامه موسیقایی دوباره گوش کن، ساعت 22 روزهای یکشنبه، سه شنبه و جمعه روی آنتن شبکه نسیم میرود.
انتهای پیام/س*