چالش های موجود در آموزش و پرورش یزد به مجمع نمایندگان استان ارائه شود
به گزارش یزد رسا؛ میرمحمدی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل ، معاونین و روسای آموزش و پرورش شهرستان های تفت ، میبد و ناحیه دو یزد دیدار و گفتگو کرد.
دکتر میرمحمدی نماینده مردم شریف تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت : سند منطبق بر فطرت ما است و باید تمام تلاشمان را برای اجرایی شدن آن با استفاده از تمام ظرفیت استان به کار گیریم.
دکتر میرمحمدی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است، خواستار استفاده از تمام ظرفیت آموزش و پرورش در زمینه مقابله با تهدیدهای فضای مجازی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مسایل فرهنگی و تربیتی اشاره و عنوان کرد:در این راستا باید از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان مدارس حداکثر استفاده را نمود.
دکتر میرمحمدی نمایندگان فعلی مجلس را همدل و همراه دانست و گفت : باید از این ظرفیت در سطح استانی و ملی حداکثر استفاده را ببریم.
هماهنگی جهت تبیین برنامه ها و بیان چالش های موجود آموزش و پرورش استان در جلسه مجمع نمایندگان استان و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از جمله پیشنهادهای میر محمدی رئیس مجمع نمایندگان استان بود.
مدیر کل آموزش و پروش استان یزد هم در این دیدار جایگاه آموزش و پرورش استان یزد را جایگاهی ویژه و برتر دانست و گفت : آموزش و پرورش کانون و مرکز توسعه است و توجه به آموزش و پرورش در همه بخش ها تاثیرگذار است، اما تا زمانی که کارکردهای نظام آموزشی ، متحول و توسعه یافته نشوند نمی توان کارکردهای توسعه یافتگی را از نظام آموزشی کشور انتظار داشت.
" عباسعلی دانافر" هزینه در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری بلند مدت دانست و وضعیت فعلی آموزش و پرورش را حاصل نگاه 20 سال پیش به آموزش و پرورش کشور دانست .
مدیر کل آموزش و پروش استان یزد اظهار داشت:برنامه راهبردی و اصلی آموزش و پرورش در سالهای اخیر اجرای سند تحول بنیادین است و پیش فرض این سند، ناکارآمدی نظام آموزشی موجود و عدم توانمندی آن در پاسخگویی به تحولات محیطی و نیازهای امروز و فردای جامعه است .
وی تربیت افراد خلاق، کارآفرین، مشارکت جو، مسوولیت پذیر ، اخلاق مدار، نقاد و نقدپذیر ، اهل گفت و گو و مدارا ، دارای مهارت های فنی و اجتماعی، با تقوی و دین مدار را از اهداف این سند برشمرد و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را منوط به عزم جدی همه دستگاهها و نهادها دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از جمله دلایل عدم اجرای سند را بی ثباتی مدیریتی ،کمبود نیروی انسانی ، کمبود منابع مالی ، پیچیدگی و انتزاعی بودن مفاهیم سند نام برد و گفت:سند یک نقشه راه است که باید برای رسیدن به اهداف آن منابع و امکانات لازم فراهم شود.
دانافر خاطر نشان کرد:مفاهیم سند باید ساده سازی شود و به صورت ملموس و عینی در آید تا نتایج اجرایی شدن آن را همه احساس و درک کنند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست این سند، باید توقعات و مطالبات خانواده ها از نظام آموزشی تغییر کند و از منظر سند تربیت دانش آموزان باید تمام ساحتی و همه جانبه باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین فقط برعهده آموزش پرورش نیست بلکه همه دستگاهها باید پای کار باشند افزون بر 40 دستگاه در این زمینه باید همکاری کنند و آموزش پرورش به تنهایی نمی تواند این سند را اجرا کند نیاز به یک عزم جدی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه رویکرد دیگر سند تحول آموزش و پرورش را مهارت محوری بیان کرد و گفت: بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه پنج ساله، ۵۰ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه باید در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل کنند .
وی ایجاد محیط شاد و با نشاط، تشویق دانش آموزان به رقابت های گروهی و جمعی ، حذف مشق شب ،ممنوعیت ورود منابع غیردرسی،ممنوعیت برگزاری آزمون در دوره ی ابتدایی را تلاش جهت کاهش استرس و افزایش شادی و نشاط در مدارس قلمداد نمود.
Related Assets:
- نماینده سابق و فعلی تفت و میبد در یک قاب
- حضور فیزیکی در مدارس اجباری نیست
- استفاده از شبکه شاد رایگان شد
- در شناساندن کتابخانهها موفق عمل نکردهایم
- تداوم فعالیتهای پرورشی ویژه دانش آموزان در تابستان
- آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول اساسی است
- آموزش مجازی در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت
- جنجال آفرینی برای نبود فلان نماینده!
- کرونا چهرهی واقعی غرب را به جهانیان نشان داد
- مشکلات کشور با مطالبه گری جوانان قابل رفع است
- قوانین بسیار خوبی داریم ولی در اجرا با ضعف روبرو هستیم