شناسه : 39297784
مدیر کل بازرسی استان یزد مطرح کرد

ورود سازمان بازرسی به ماجرای دریافتی غیرمتعارف برخی مدیران یزدی


حجت‌الاسلام طالبی گفت: اداره بازرسی به بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که اجازه دریافت مبلغی مازاد بر حقوق را به مدیران دولتی می‌دهد ورود کرده و قطعاً آن را به سازمان مرکزی اعلام می‌کند.

حجت الاسلام اکبر طالبی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف برخی از مدیران دولتی گفت: وجود یک سری مقررات، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌‎های درون دستگاهی به برخی از مدیران دولتی اجازه می‌دهد که تا مبلغی را به لحاظ عملکرد مازاد بر حقوق دریافت کنند که معمولاً در دستگاه‌ها این مبلغ براساس بخشنامه‌های درون دستگاهی متفاوت است و می‌تواند در برخی دستگاه‌ها 5 تا 10 درصد مازاد بر حقوق باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با یکی از دستگاه‌ها نیز که در فضای مجازی هم مطرح شده است برخی از مدیران و معاونین مازاد بر حقوق، دریافتی داشتند که بازرسی به آن ورود کرده و در حال بررسی موضوع است البته به نظر مبلغ دریافتی متفاوت از دریافتی دیگران در این سازمان و به نظر غیرمعقول بوده است.

مدیر کل بازرسی استان یزد عنوان کرد: دریافتی مدیران این دستگاه به نظر خارج از رویه بوده است البته هنوز غیرقانونی بودن آن ثابت نشده است چرا که ممکن است براساس بخشنامه‌های درون سازمانی این دریافتی انجام شده باشد البته در رابطه با این بخشنامه‌ها نیز بحث‌هایی وجود دارد.

طالبی تصریح کرد: اداره بازرسی به بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که اجازه دریافت مبلغی مازاد بر حقوق را به مدیران دولتی می‌دهد ورود کرده و قطعاً آن را به سازمان مرکزی اعلام می‌کند و چنانچه اختیاراتی در این زمینه به مدیران داده شده از آن جلوگیری می‌شود تا نتوان از آن سوءاستفاده کرد و خلاف رویه دریافت داشت.

وی گفت: علاوه بر سازمان بازرسی، دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز بر دریافتی مازاد بر حقوق مدیران دولتی نظارت دارند و براساس قانون چنانچه دریافتی‌ها خلاف قانون بوده باشد، دریافتی‌ها به بیت‌المال برگردانده می‌شود همانگونه که پیش از این نیز در برخی دستگاه‌ها بعضی مدیران دریافتی قابل توجه و غیر قانونی داشتند که بدون هیچ اغماضی به بیت‌المال برگردانده شده است.

مدیر کل بازرسی استان یزد عنوان کرد: چنانچه دریافتی‌ها خارج از عرف و رویه نیز باشد سازمان بازرسی با پیگیری از سازمان مرکزی از این پس مانع از برداشت‌های غیرمتعارف خواهد شد و اقدامات جهت اصلاح بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که این اضافه دریافتی را قانونی جلوه می‌دهند در مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/




آدرس کوتاه :
رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.