بازگشت به صفحه کامل
شناسه : 10089282
کواکبیان در دانشگاه علامه‌طباطبایی:

حرف‌های «علی مطهری»را قبول ندارم/رئیس‌جمهور باید اجازه صحبت به منتقدان را می‌داد


دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: رئیس‌جمهور باید اجازه می‌داد منتقدان دانشجو صحبت کنند و امیدوارم این‌گونه نبوده باشد که مسئولان دانشگاه عامدانه خواسته باشند در خصوص تشکل‌ها سنگ‌اندازی کنند.

به گزارش یزد آوا، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، درباره لغو سخنرانی مدیرمسئول روزنامه کیهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: لغو سخنرانی آقای شریعتمداری کار درستی نبود، البته بسیج دانشجویی هم سخنرانی من را لغو کرد.


وی افزود: رئیس‌جمهور هم باید اجازه می‌داد منتقدان دانشجو روز گذشته صحبت کنند. امیدوارم این‌گونه نبوده باشد که مسئولان دانشگاه عامدانه خواسته باشند در خصوص تشکل‌های دانشجویی سنگ‌اندازی کنند.


کواکبیان خاطرنشان کرد: از نظر من 5 ویژگی را باید برای حرکت‌ها و تشکل‌های دانشجویی درنظر گرفت.


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: شکی نیست که دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت هفتم و هشتم مقداری خوب عمل نکردند و شاهد خمودگی و رکود در حرکت‌های دانشجویی بودیم.


وی افزود: دولت‌های پنجم و ششم در خصوص حرکت‌های دانشجویی اشکالاتی داشتند و حتی در این دوره رهبر انقلاب فرمودند: خدا لعنت کند دست‌هایی را که نمی‌گذارد دانشجویان ما سیاسی باشند.


به گزارش تسنیم، کواکبیان هویت مستقل را نخستین ویژگی جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: اینکه جنبش دانشجویی به دولت وابسته نباشد بسیار مهم است و‌ آفت جنبش دانشجویی آن زمان است که بخواهد ابزار دست دولت‌ها شود.


وی با بیان اینکه دومین خصوصیت جنبش دانشجویی این است که وابستگی به احزاب و جریان‌بندی‌های سیاسی نداشته باشد، گفت: احزاب حق ندارند در دانشگاه شعبات حزبی بزنند، اما دانشجویان این حق را دارند که در بیرون از دانشگاه آزادانه وابسته به هر حزبی باشند.


مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری پیگیری مطالبات مردم را سومین ویژگی جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: این خیلی بد است که مردم جلوتر از دانشجویان حرکت کنند، اما دانشجویان متأسفانه بی‌تفاوت از کنار مطالبات مردم می‌گذرند.


کواکبیان گفت: من طرفدار آرامش و امنیت در دانشگاه‌ها هستم، اما آرامش و امنیت گورستانی به درد دانشجویان نمی‌خورد، یعنی در عین شور و نشاط فعالیت‌های سیاسی طبق قواعد جاری امنیت برقرار باشد.


وی بر همین اساس تصریح کرد: این باید آحاد مردم باشند که در امر به معروف و نهی از منکر جلوتر از بقیه حرکت کنند. اینکه آقاپسری آستین کوتاه بپوشد یا دختری موهای سرش بیرون باشد و گشت او را پیدا کند مفهوم قرآنی امر به معروف و نهی از منکر نیست.


کواکبیان با بیان اینکه در مقابل مفسده‌های بزرگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دانشجو باید اولین فریادها را سر بزند، تأکید کرد: من به بعضی از این دوستان دلواپس که احتمالاً در پی جریانات اخیر دچار دل‌پیچه نیز شدند، گفتم: چرا به آن‌همه فساد بانکی که آخرین آن هم 12هزار میلیارد تومانی بود رسیدگی نمی‌کنید؟ اینها منکرات هستند، سراغ اینها بروید.


وی در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از عدم پیگیری جدی فسادهای مالی بابک زنجانی توسط دانشجویان، گفت: معتقدم نقد حاکمیت در هر شرایطی باید توسط جنبش دانشجویی صورت گیرد که اگر حاکمیت مورد نقد قرار گیرد به‌نفع آن خواهد بود، نه به‌ضررش که این نوع انتقاد به‌نوبه خود نیز نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.


کواکبیان در پاسخ به سؤالی در خصوص رفع حصر، گفت: در این زمینه باید شورای عالی امنیت ملی که ریاست آن به‌عهده آقای حسن روحانی است تصمیم بگیرد و ایشان هم در این زمینه وعده داده‌اند.


وی تصریح کرد: این موضوع باید در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شود. در همین شورا که ریاست آن به‌عهده احمدی‌نژاد بود چنین تصمیمی برای حصر گرفته شد، البته براساس اصل 107 اجازه رهبری هم لازم است که امیدواریم در این زمینه نیز پیگیری شود.


کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: بنده حرف‌های علی مطهری را قبول ندارم که می‌گوید برای رفع حصر باید قوه قضائیه دست به کار شود. این وظیفه شورای عالی امنیت ملی است.

منبع: تسنیم




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.