شناسه : 40867385
یادداشت؛

«چمران» میدان‌دار علم و مبارزه


چمران مردی بود که تدریس در برترین دانشگاه‌های جهان و کار علمی در مؤسسات تحقیقی بین‌المللی را با مبارزه معاوضه کرد، معاوضه که نه بلکه معامله کرد!

به گزارش یزدآوا، عارفه ج رشنو*: «همیشه می‌خواستم که شمع باشم، بسوزم، نوری دهم و نمونه‌ای از مبارزه و کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم باشم. می‌خواستم همیشه مظهر فداکاری و شجاعت باشم و پرچم شهادت را در راه خدا به دوش بکشم. می‌خواستم فریاد شوق و زمین و آسمان را با فداکاری و آسمان پایداری خود بلرزانم. می‌خواستم آن چنان نمونه‌ای در برابر مردم به وجود آورم که هیچ حجتی برای چپ و راست نماند، طریق مستقیم روشن و صریح و معلوم باشد و هرکسی در معرکه سرنوشت مورد امتحان سخت قرار بگیرد و راه فرار برای کسی نماند...»

این جملات را بزرگ‌مردی می‌نویسد که به هرچه در این عبارات خواسته بود، رسید؛ شمع شد و سوخت. نور داد و نمونه‌ای بارز از مبارزه حق علیه باطل شد. مظهر فداکاری و شجاعت گردید. حجتی شد برای پیروان راه حق و در آخر پرچم شهادت را بالا برد.

مردی که قله‌های علم را یکی پس از دیگری فتح کرد، در ذره‌ذره اتم‌های فیزیک، نشانه‌های عظمت خدا را یافت، کوچه‌پس‌کوچه‌های تگزاس و کالیفرنیا را قدم زد و به خیابان‌های تهران رسید؛ آری به تهران آمد تا رسالتی که برای آن برگزیده شده بود را به پایان برساند؛ رسالتی که در لبنان و مصر در پی‌اش دویده بود و حالا در اهواز و دهلاویه آن را یافته و در پی تکاملش بود.

مردی که وقتی مناجات‌های عارفانه او را می‌شنوم، بیشتر عاشق خدایی که او از آن سخن می‌گوید می‌شوم. به‌راستی که خود چه زیبا این حال را ترسیم می‌کند: «خدایا، تو مرا عاشق کردی که در قلب عشاق بسوزم...«

مردی که تدریس در برترین دانشگاه‌های جهان و کار علمی در مؤسسات تحقیقی بین‌المللی را با مبارزه معاوضه کرد، معاوضه که نه بلکه معامله کرد! و چه معامله پرسودی بود برای او....

برای اویی که لذت مبارزه را چشیده بود و حالا دیگر هیچ لقب و عنوانی در دنیای علم او را راضی نمی‌کرد جز عنوان شهید...

اویی که به تعبیر خودش، دنیا را سه‌طلاقه کرده بود و از همه چیز گذشته بود تا به معبود خود برسد. او برای این رهاکردن و به معبود رسیدن، انگیزه‌ای قوی داشت؛ انگیزه‌ای که هیچ پیشنهاد وسوسه‌انگیزی، تاب مقاومت در برابر آن را نداشت. آن انگیزه، عشق به امام خمینی (ره) و راه پرنور انقلاب اسلامی بود.

او با این عشق، عاشقانه مبارزه می‌کرد و لحظه‌ای از یاد معشوقش جدا نمی‌شد، او با این عشق به آرزوی دیرین خود رسید و بالاترین عنوانی که می‌خواست را کسب کرد و از دکتر مصطفی چمران به شهید مصطفی چمران لقب گرفت.

آری، او چمران است؛ مردی از مردان تربیت‌یافته مکتب امام (ره)

یاد و خاطراتش گرامی و راهش ادامه‌دار...

عارفه ج رشنو _فعال  دانشجویی

انتهای پیام/ع

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان یزد.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان یزد.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان یزد.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد