شناسه : 6280426
نسخه چاپيارسال به دوستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

بقعه و امامزاده یزد مجری طرح نشاط معنوی هستند


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در بیش از 60 بقعه و امامزاده استان خبر داد.

به گزارش یزد آوا،غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اجرای طرح نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با هدف بهینه‌سازی اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان با هدف تقویت و ارتقای بهینه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تقویت و ارتقاء ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنین سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر اهداف این طرح تابستانی دانست.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فضای بقاع متبرکه و امازادگان و تاثیرگذاری این اماکن مقدس افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیت‌های معنوی مطلوبی از نظر مکانی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی معنوی دارند و باید از این فرصت با برنامه‌ریزی صحیح بهره‌مند شد.

وی با اشاره به تربیت حافظان قرآن کریم در طرح نشاط معنوی بیان داشت: همه ساله در برگزاری دوره‌های آموزشی این طرح، تعدادی نیز حافظ قرآن کریم می‌شوند.

عادل ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی‌ با حضور قاریان برجسته و مربیان قرآنی از دوره‌های آموزشی این طرح هستند که در راستای تربیت حافضان قرآن کریم بر مبنای منویات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تربیت حافظان قرآن کریم، حفظ قرآن در فضای مجازی، اعزام مبلغ و برنامه های مراکز فرهنگی و قرآنی در طرح نشاط معنوی اجرا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان در راستای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این طرح در آموزش مباحث مختلف از تعدادی مبلغ اعزامی از قم و دانشجوی علوم قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین مبلغین بومی و ائمه جماعات بقاع متبرکه، مربیان آموزشی خواهر و برادر برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی گروه سنی شرکت کننده در طرح نشاط معنوی اداره کل اوقاف و امور خیریه را علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی معنوی برشمرد و بیان داشت: گروه‌های سنی ابتدایی، راهنمایی و مقطع متوسطه می‌تواننددر این طرح شرکت کنند و از برنامه‌های قرآنی، اخلاق، احکام و برگزاری برنامه‌های تفریحی، ورزشی و اردویی بهره‌مند شوند.

عادل از دیگر برنامه‌های این اداره کل در تابستان را برگزاری طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان و نظارت بر آئین غبارروبی امام‌زادگان عنوان کرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب یزدامروز.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب یزدامروز.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب یزدامروز.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد