شناسه : 28927014
رئیس کل دادگستری استان یزد:

تبلیغات انتخاباتی نباید آرامش مردم را مختل نماید


رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : انتخابات ، دارای شور و هیجان است که شکوه و عظمت حضور در پای صندوق های رأی را رقم می زند، اما نباید اجازه داد این شور و هیجان، آرامش و آسایش مردم را مختل نماید.

به گزارش یزد آوا، رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : انتخابات ، دارای شور و هیجان است که شکوه و عظمت حضور در پای صندوق های رأی را رقم می زند ، اما نباید اجازه داد این شور و هیجان ، آرامش و آسایش مردم را مختل نماید .

محمدرضا حبیبی در سومین جلسه پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان یزد افزود: استفاده از بلندگو ، تشکیل کارناوال و کاروان های تبلیغاتی و تجمع در میادین و خیابان ها ، به نظم و انضباط شهر لطمه می زند و مردم نیز نسبت به اینگونه مسائل معترض هستند .

وی تصریح کرد: برگزاری میتینگ های سیاسی در محافل خاص و با حضور نامزدها و نمایندگان آنها ، منع قانونی ندارد ، اما این مسئله با تجمع های در حاشیه خیابان ها که بعضاً با رفتار های هنجار شکنانه و غیر اصولی همراه است فرق می کند.

این مقام قضایی نسبت به سوء استفاده از فضای آزاد تبلیغات نیز هشدار داد و گفت: باید دقت شود تا این فضای پر هیجان انتخابات ، عرصه سوء استفاده افراد معلوم الحال مطرود ملت قرار نگیرد .

وی به پایبندی و الزام به قوانین و مقررات توسط همه گروه ها ، نامزدها و طرفداران نامزدها تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از تصویر اشخاص و افرادی که بنا به دلایلی ، استفاده از تصاویر آنها ممنوع است ، یک تخلف و جرم محسوب می گردد و با افرادی که نسبت به این مسئله بی توجه باشند برخورد خواهد شد .

رئیس کل دادگستری استان، ارائه تذکر و هشدار را برای جلوگیری از بسیاری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کافی دانست و گفت : بسیاری از تخلفات و جرائم انتخاباتی از روی عدم اطلاع و آگاهی روی می دهد که با یک تذکر جدی و به موقع ، مسئله قابل حل و رفع است و چنانچه فرد و یا گروهی نسبت تخلفی اصرار داشته باشد، برخورد های قاطع قانونی انجام خواهد شد .

وی با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه بنر و پلاکارد در سطح شهر غیر از مکان ستادهای انتخاباتی ، تصریح کرد : شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به جمع آوری این بنر ها اقدام نماید و اگر پرونده کیفری تشکیل و فرد متخلف یا مجرم تحت تعقیب قرار گیرد و شهرداری هزینه جمع آوری تجهیزات و لوازم تبلیغاتی خلاف را از مرتکب مطالبه نماید ، قابل رسیدگی در دادگاه خواهد بود .

شایان ذکر است در این جلسه مسائل مختلف انتخاباتی استان مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ف

روابط عمومی دادگستری استان یزد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب بافق خبر.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب بافق خبر.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب بافق خبر.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد