شناسه : 23588297
پیش بینی هوای یزد؛

کاهش تدریجی دمای هوا در اواخر روز جمعه/ توصیه‌های کلیدی هواشناسی به کشاورزان یزدی


اداره کل هواشناسی استان یزد طی اطلاعیه‌ای همراه با اعلام پیش بینی وضعیت جوی استان تا اوایل هفته آینده، به توصیه و پیش آگاهی به کشاورزان پرداخت.

به گزارش یزد آوا، اداره کل هواشناسی یزد طی اطلاعیه ای با پیش بینی هوای یزد در این هفته اعلام کرد: هوای استان یزد از عصر جمعه و طی روز شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و احتمالاً گرد و خاک همراه است.

این اداره وضعیت جوی استان یزد را برای اواخر روز جمعه با کاهش تدریجی دما( 7 تا 10 درجه سانتی گراد) پیش بینی کرد.

اداره هواشناسی استان یزد در توصیه و پیش آگاهی کشاورزی به باغداران انار توصیه کرد: از آنجا که دمای هوا طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه با کاهش 7 تا 10 درجه سانتی گراد همراه است؛ جهت جلوگیری از ترکیدگی میوه‌های انار نسبت به برداشت ارقام زودرس و قابل برداشت سریعا اقدام نمایند.

این اداره در توصیه به گلخانه‌داران خیار درختی و گل‌های زینتی استان نیز آورده است: با توجه به وزش باد شدید به ویژه طی روز شنبه هفته آینده از استحکام گلخانه‌ها مراقبت و شکاف‌های نایلون گلخانه جهت مقابله با خسارت احتمال باد شدید ترمیم شود.

اقدام به هوادهی و باز و بسته کردن به موقع دریچه‌ها و پنجره‌های گلخانه، جهت جلوگیری از بروز شوک ناشی از کاهش قابل ملاحظه دما طی روزهای پنجشنبه الی یکشنبه نیز توصیه اداره هواشناسی یزد به گلخانه‌داران خیار درختی و گل‌های زینتی استان است.

در ادامه توصیه به گلخانه‌داران خیار درختی و گل‌های زینتی نیز آمده است: جهت تعدیل دمای داخل گلخانه در هنگام ظهر و بعد از ظهر و جلوگیری از آسیب به بوته‌ها، نسبت به اندود کردن مناسب نایلون گلخانه با آب گل یا آب آهک اقدام نمایند.

انتهای پیام/

یزد رسا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


یادداشت یادداشت

محتوا با برچسب توافق fatf.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گفتگو گفتگو

محتوا با برچسب توافق fatf.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد

گزارش گزارش

محتوا با برچسب توافق fatf.

هیچ نتیجه ای وجود ندارد