Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی ایران، ریزش و رویش است

ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی ایران، ریزش و رویش است



به گزارش سرو ابرکوه؛ حجه الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه بحث آثار ایمان در شئونات زندگی اجتماعی گفت: خدای متعال جامعه ی ایمانی را جامعه ای برتر نسبت به دیگر جوامع میداند. آئین حیات بخش و سعادت آفرین اسلام، پایه های اجتماعی جامعه را؛ ایمان به خدا و اعتقاد به کرامت انسانی و ارزشهای الهی انسان می داند. لذا بر اساس حقوق انسان در جامعه، روابط افراد را با یکدیگر تنظیم میکند و هرگونه اجحاف و تعدی نسبت به حقوق یکدیگر در زمینه های مادی و معنوی زندگی را ممنوع و حرام میداند و بیان می دارد که با رعایت و اداء هریک از حقوق و اصول میتواند بخشی از سعادت انسان در زندگی اجتماعی را تضمین کرد .

 حسینی به رعایت حقوق همسایگان اشاره کرد و سپس گفت: مهمترین شاخصه شئونات اجتماعی در زندگی ، تعامل با مردم است، خدای متعال در بخش نامه ای مُتقن به پیامبر (ص) بر ضرورت حُسن تعامل در جای جای قرآن تاکید کرده است : "خُذِالعَفوَ ، وَ امُربِالعُرف وَ اَعرِض عَنِ الجاهِلین" در برابر خطاها و اشتباهات مردم ، با گذشت باش و عذرشان را بپذیر و به فکر انتقام و رفتار و برخورد مشابه و متقابل نباش و در شئونات زندگی اجتماعی همواره امر به خوبیها کن تا ارزشها زنده و سازنده بماند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: در خجسته ایام دهه مبارک فجر قرار داریم، ایّامی که به فرموده مقام معظم رهبری ، مقطع رهایی ملت ایران است، ایشان دهه فجر را آئینه ای می دانند که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد، در ۱۲ بهمن امام راحل(ره) پس از ۱۵ سال دوری از وطن به میهن بازگشت و فرمود: من آمده ام تا دست دشمنان شما را در این مملکت قطع کنم...

مهمترین گوهر وجودی یک کشور استقلال سیاسی و فرهنگی است که خود را از زیر یوغ بار ذلت و خفت و وابستگی برهاند و به هویت ملی و دینی خویش دست یابد. استقلال و قطع وابستگی به بیگانه و کوتاه شدن دست دشمن از منابع و مخازن و ثروت و فرهنگ و هویت و سرنوشت ملت، بزرگترین ارمغان انقلاب اسلامی برای کشور و ملت ما بود.

وی در ادامه خطاب به جوانان به وضعیت اسف بار نظام شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: جوانان ما بدانند، دوران ستم شاهی دورانی پر از خفقان ، اختناق و ظلم و بیداد بود و ملت ایران را در همه ی ابعاد و زمینه ها عقب نگه داشته بودندو اجازه نمیدادند استعدادهای خلاّق جوانان ومبتکران و نو آوران بروز کند. ولی امروز ارتقاء علمی کشور، خشم بسیاری از دُوَل غربی به سردمداری آمریکای جهان خوار و دشمن شماره ۱ جهان اسلام ، بر انگیخت و در نتیجه تحریمهای پیاپی علیه این ملت به جرم استقلال طلبی و رشد فرآیند علمی، اِعمال شد. اما هر سال مردم ما در ۲۲ بهمن بر این ترفندها و نیرنگهای رنگارنگ دشمن خط قرمز و بطلان کشیدند و آنان را ناکام کردند و با درایت و ارشادات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب تاکنون نتوانسته اند راه به جائی ببرند.

حسینی با بیان دستاوردهای علمی، اقتصادی و... انقلاب، گفت: ایران امروز به لطف خدا آنچنان به اوج رسیده که جزء ۱۰ کشوری است که از فناوری ساخت و پرتاب ماهواره برخوردار است و دارای تکنولوژی های نوین، آن هم در اوج فشار و تحریم است. شما در ۲ روز گذشته دیدید که چطور غربی ها و آمریکائیها در قبال پیشرفت مهبوت کننده برای آنان، مانده بودند که چه بگویند. اینها نمیخواهند حقیقت را بیان کنند وگرنه به راحتی می دانند که ایران، امروزه پیشرفته ترین فناوریها و امکانات را در راستای رشد و بالندگی خود به کار گرفته است و در عرصه هوافضا، عرصه رقابتی با کشورهای پیشرفته دارد.

باید پاس بداریم انقلاب و نظامی را که روز به روز بر مشکلات فائق امده و چالش های حساب شده دشمن را به سُخره گرفته و پیشرفت وآبادانی را برای کشور به ارمغان آورده است. انقلابی که ویژگی ممتازش، ریزش و رویش است، تاکنون جریان انقلاب ، عناصر خالص و پاک ، پویا و شیفتگان خدمت را اعتلا بخشیده و عناصر ناخالص و تشنگان قدر را از اعتبار ساقط کرده است .

و باعث ریزش جریان نفاق، جریان فتنه، مجموعه ناخالص ها و عناصر وابسته به غرب گردیده است. انقلاب یاران واقعی خود را میشناساند و چهره های تزویر و نفاق و فتنه را سریعا به دور میریزد.

به دولت مردان عزیز و کارگزاران قوای سه گانه عرض میکنم که هرچه به این ملت خدمت کنید، به انقلاب اسلامی و امام و رهبری خدمت کرده اید. چون هویت ملت ،انقلاب و امام  رهبری است. ملت ما از شما امتنان دارد که با تشکیل جلسات تفاهم و دوستانه وبه دور از غوغا ها و جنجالها در حل مشکلات مردم و رفع تنگناهای اقتصادی همت گمارید و به راه حل برسید و به مشکل گرانی ، بیکاری و نیازهای معیشتی مردم رسیدگی نمائید. مقام معظم رهبری میفرمایند:"مساله معیشت مردم در اولویت کارتان باشد، معیشت که نبود ، دین هم نیست اخلاق هم نیست ، حفظ عفت و عزت هم نیست، امید هم نیست."

 حسینی با اشاره به مسائل روز جهان اسلام گفت: در عراق، دسیسه نفاق مدتهاست که سعی میکند، در مناطق سنی نشین جریان ضد دولتی راه اندازدو دولت شیعی را در برابر فشار و زورگوئی و شرایط غیرقانونی جریان متخاصم – وادار به تسلیم نماید. اما مقاومت دولت قانون در برابر مجریان این دسیسه تاکنون آنها را ناکام کرده است لکن هدف انان که معرکه گردان هستند و پولهای هنگفت خرج میکنند این است که اوضاع داخلی عراق را به هم بزنند . وقتی در جریان تظاهرات ضد دولت پرچم حکومت صدام را به دست میگیرند و تفاله های حزب بعث را به میدان می آورند و دختر صدام، اظهاراتی گستاخانه میکند، باید خود مردم استان اَلاَنبار و دیگر مناطق سنی نشین بفهمند، چه کسانی به فکر بازگشت به قدرت هستند!

در سوریه سرانجام مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر موج ترور و خشونت و بر هم زدن نظم و امنیت موفق شدند به صورت نسبی تروریستها و اربابانشان را ناکام کنند بطوریکه سرکرده معترضان اعلام آمادگی با دولت و حکومت دمشق جهت مذاکره نموده و بان کی مون هم گفته، مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد و باید گفتگوی سیاسی انجام شود، اینها فهمیده اند که واقعیت چیز دیگریست و باید آن را بپذیرند و اخضر ابراهیمی هم به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در حل بحران سوریه گفته است : نظام بشاراسد میتواند پایدار بماند.

در نماز جمعه این هفته، نیروهای مسلح و بسیجیان با حضوری پرشور دهه فجر را گرامی داشتند.