ID : 6014862
امام جمعه مهریز:

برای احیای اسلام کمر همت ببندیم / دولت نباید نظارتها را به حداقل برساند


امام جمعه مهریز از جمله رئیس جمهور مبنی بر اینکه «دخالت دولت در حوزه نظارت بر فرهنگ و هنر باید کمتر شود» انتقاد کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیراً فرمودند دولت باید نظارت ها را بیشتر کند، فرق است بین دخالت و نظارت.

به گزارش صبح مهریز، حجت الاسلام علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز با بیان اینکه باید همه برای اسلام خواهی و احیای آن کمر همت ببندیم افزود:  اساس کار ما فرهنگ سازی برای اسلام و قرآن و نظام ما هم جمهوری اسلامی است . وی ادامه داد: محور اساسی و ریشه ای فرهنگ ما ، قرآن و اسلام است و لذا همه فرهنگیان ما باید به این موضوع و مطلب خیلی مهم توجه داشته باشند . امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه نظام ما بر خلاف سایر نظام ها به دین و اسلام و فرهنگ عنایت خاص دارد و آن را اساس کارها و محور برنامه ها می داند، اظهار داشت: ما بعد از 14 قرن، تحفه اسلامیت را با جانفشانی شهیدان والامقام بدست آوردیم . نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز گفت: باید مردم به صحیفه نور حضرت امام خمینی (ره) و وصایای ایشان عنایت داشته باشند و در عمل وصیت امام راحل (ره) رساله عملیه ماست . برهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش 100 روزه رییس جمهور و با بیان اینکه ایشان گفتند که ما فرهنگ دولتی را نمی خواهیم و دولت فرهنگی می خواهیم، افزود: رئیس جمهور ما باید در راستای همین شعار خود، مسئولانی متدین و پایبند به نظام را برای پست های کشور برگزیند.

وی همچنین از جمله رئیس جمهور مبنی بر اینکه «دخالت دولت در حوزه نظارت بر فرهنگ و هنر باید کمتر شود» انتقاد کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اخیراً فرمودند دولت باید نظارت ها را بیشتر کند، فرق است بین دخالت و نظارت.

برهان با بیان اینکه دولت باید با نظارت بیشتر خود اجازه سوء استفاده از نظام و اسلام را به احدی ندهد خاطر نشان کرد:چندین سال پیش در دانشگاه علم و صنعت در نشریه موج و چندین نشریه دیگر مطالبی متناقض با اسلام و نظام منتشر شد که این از نظارت کم بر رسانه ها سرچشمه گرفت.






آخرین عناوین آخرین عناوین