ID : 32236844
مدیرعامل شرکت پارس پلیمر امیرکبیر خبر داد

جداسازی 250 تن زباله در کارخانه کمپوست یزد


مدیرعامل شرکت پارس پلیمر امیرکبیر گفت: کارخانه کمپوست یزد در دو شیفت 50 عدد ماشین و تناژ 250 تن زباله را جداسازی می کند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا؛ «علی‌نقی بهرادمهر» مدیرعامل شرکت پارس پلیمر امیرکبیر در خصوص کارخانه کمپوست یزد گفت: قرارداد این شرکت از 28 دی ماه 94 منعقد از ابتدای سال 95 تعمییرات و اورهال دستگاه شروع شد، ظرفیت اسمی کارخانه کمپوست 250 تن در روز می باشداما پس از تعطیلی کارخانه به مدت 10 سال خوشبختانه اورهال دستگاه و راه اندازی مجدد در هر شیفت 25 عدد ماشین (حدود 125 تن زباله ) دریافت می‌شود که مجموعا در دو شیفت 50 عدد ماشین و تناژ 250 تن را جداسازی می کند.

بهرادمهر اظهار کرد: کلیه پسماندهای تحویلی وارد خط شده پس عبور از هاپر و میزهای سورتینگ و سرندها مجددا به محل تخلیه به  سمت گود بارگیری می‌شود، پسماند غذایی توسط دو سرند مکانیزه ، آهن توسط آهن ربا و سایر موارد توسط اپراتور ها جدا سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تقریبا حدود 1 درصد ضایعات پسماند خشک است که این مقدار بسیار وخیم و ناامید کننده است  افزود: افراد بسیاری در سطح شهراعم از کارمندان شهرداری ، وانت ها ، موتورها و گاری ها حدود 8 درصد پسماند را جدا سازی می کنند و عملا پس از راه‌اندازی موفقیت آمیز خط و سرمایه‌گذاری میلیاردی توسط شرکت پارس پلیمر امیرکبیر و گذشت دوسال  از پروزه متاسفانه آمار پسماند خشک حدود یک درصد می باشد که  امیدواریم در با تدبیر شهرداری و همکاری مردم، این میزان تفکیک بیشتر شود.

بهرادمهر در میزان کود تولیدی کارخانه اعم از ورمی کمپوست و گرانوله اذعان کرد: پس از دریافت زباله در محل سالن دریافت پردازش تفکیک پسماندها توسط نیروی انسانی مستقر در خط پردازش انجام می‌شود و مواد فلزی توسط مگنت‌های موجود در پردازش تفکیک انجام گرفته و مواد آلی پسماند که جهت تولید کمپوست مورد استفاده قرار میگیرند جداسازی و پس از عبور از سرندهای دوار با مش‌های5  جداسازی و به محل تولید کود انتقال می‌یابند.

وی ادامه داد: در برنامه تکمیلی پوشش دادن کل کود تصمیم نهایی تولید کود پلیت میل حدود 80% و ورمی کمپوست حدود  20 % از کل پسماند غذایی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پارس پلیمر امیرکبیرخاطر نشان کرد: میزان تولید کود گرانوله 40%  کودپلیت میل  30 % و کود ورم 10%  از پسماند تر است و مابقی نخاله های غیر بازیافت خواهد بود.

بهرامهر گفت: صنایع تبدیلی مواد بازیافتی شامل تولید چیپس، مواد پلاستیکی و بازیافت کیسه‌های نایلونی در حال بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: تا قبل از راه اندازی کل پسماندها در محل گود دفن می‌شد اما بعد از راه اندازی کارخانه حدود 70 % از پسماند ها ریجکت و دفن می‌شود.

انتهای پیام/ج

                                           






آخرین عناوین آخرین عناوین