ID : 30243118
امام جمعه موقت میبد:

رئیس جمهور باید مواضع و جهت گیری‌های خود را با منویات و راهبردهای رهبری تنظیم کند


امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور گفت: مراسم تنفیذ نوعی میثاق و تعهد برای رئیس جمهور می باشد تا او مواضع و جهت گیری های خود را با محوریت منویات و هدایت های راهبردی رهبری معظم انقلاب تنظیم کند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از میبد خبر، حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه های امروز نماز جمعه، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: پرچم عزت و شرفی که امروز در ایران برافراشته شده، هدیه امام رضا(ع) است که باید برای حفظ و نگهداری آن از جان مایه گذاشت.

وی در رابطه با سالگرد نهضت مشروطه گفت: در نهضت مشروطه آنچیزی که هدف علمای آن زمان بود ریشه کن شدن استبداد و ازبین رفتن ظلم و ستم بود که در این راه سه عامل مانع رسیدن نهضت مشروطه به اهدافش شد اول بی بصیرتی بخصوص در خواص امت و دوم بی تجربگی در ملت و رهبران نهضت مشروطه و سوم بی اعتمادی در مردم که اگر اعتماد مردم از یک خیزش و انقلاب برداشته شود آن انقلاب هرگز به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

خطیب جمعه موقت میبد افزود: در تاریخ ایران سه مقطع مهم تغییر و تحول وجود داشته است، نهضت مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب که دو نهضت ذکر شده در بالا به سرانجام نرسید ولی انقلاب اسلامی با تجربه رهبری و مردم و بصیرتی که میان مردم و خواص بود و اعتماد و حمایت همه جانبه مردم از انقلاب این انقلاب به سرانجام رسید.

وی با اشاره به بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن و کشتار 16 هزار نفر توسط آمریکای جنایتکار بیان داشت: در همه جنایتهایی که در کشورها بخصوص کشورهای اسلامی رخ می دهد آمریکا سهم دارد درحلیکه خود را مدافع حقوق بشر می داند و این یک ادعای درغین بیش نیست.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: شهید صارمی نمونه و الگوی خبرنگار انقلابی می باشد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری گفت: تنفیذ تنها یک مراسم تشریفاتی نیست بلکه یکی از اساسی ترین مراسمات در کشور می باشد و این مراسم در واقع نوعی میثاق و تعهد برای رئیس جمهور می باشد تا او مواضع و جهت گیری های خود را با محوریت منویات و هدایتهای راهبردی رهبری معظم انقلاب تنظیم کند. و مشروعیت حکومت رئیس جمهور در گرو عمل به منویات و هدایتهای راهبردی رهبری می باشد. این دوره های 4 ساله نوعی امتحان سخت برای مسئولان می باشد تا انها به مردم و فقرا رسیدگی و مشکلات بیکاری، تورم، اشتغال و گرانی را باتدبیر حل کنند.

حجت الاسلام اعرافی به تحریمهای سنای آمریکا علیه ایران اشاره داشت و بیان کرد: هدف این تحریمها سقوط نظام هست و آنها می خواهند عوامل اقتدار نظام را از بین ببرند یکی از این عوامل اقتدار سپاه و بسیج می باشد که توسط امریکا تحریهای ظالمانه شده اند. در مقابل این تحریمها رسانه ها با هرسیلقه باید نسبت به ارتقاء روحیه امید در جامعه همکاری و از مراکز اقتدار نظام حمایت کنند. مسئولین، مردم  و گروههای مختلف نیز نسبت به حفظ انسجام و وحدت ملی تلاش کنند. 

وی ادامه داد: مسئولین باید ساز و کارهای اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی را تقویت نمایند و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی می باشد. پیاده نمودن اقتصاد مقاومتی و اتخاذ مواضع روشن و انقلابی در مقابل استکبار از وظایف اصلی مسئولین نظام می باشد. در مذاکرات 1+5 رهبری بارها گوشزد کرد برای اتمام حجت مذاکره بکنید ولی به دشمن اعتماد نکنید و عده های انها دروغین می باشد و ما شاهد بودیم که هیئت نظارت اعلام داشت برجام نقض شده است و همان چیزی شد که رهبری فرموده بودند. هرجا که به منویات رهبری توجه نکردیم ضرر کردیم. دولت دوازده با حمایت مردم وعده های داده شده را اجرا و عملی کند و تلاش کند که سر و سامانی به بحث اقتصاد مقاومتی بدهد و نگاهش به محرومین و مستضعفان باشد.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر سیمرغ بیان داشت: این حرکت باعث غرور کشور شد و نقطه عطفی برای پیشرفت های علمی  و رشد کشور در زمینه های مختلف شد. ایران در رتبه 8 ساخت و تولید این ماهواره ها قرار دارد.

خطیب موقت جمعه میبد در پایان بیانات خود تصریح داشت: ملت ایران همچنان به مبارزه خود با استکبار ادامه خواهد داد و به دنیای استکبار اعلام می کنیم به مبارزه با استکبار تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین