ID : 6013165
مناظره دانشجویی "توافق بزرگ یا توقف بزرگ" در یزد برگزار شد

عدم ارتباط با آمریکا عامل عقب افتادگی نیست/ حرف سوپر انقلابی ها قابل قبول نیست


مناظره دانشجویی “توافق بزرگ یا توقف بزرگ” بین نماینده جامعه اسلامی دانشجویان و دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزد رسا، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در مناظره "توافق بزرگ یا توقف بزرگ" در جمع دانشجویان دانشگاه یزد در خصوص توجیه سازی بحث هسته اظهار داشت: اغلب درآمد امروز آمریکا نتیجه سرمایه گذاری های کلانی بوده که در گذشته انجام گرفته و اکنون از آن استفاده می کنند.

سید ایمان میرزاده

سید ایمان میرزاده با بیان اینکه برخی می گویند ایران به دلیل عدم ارتباط با آمریکا عقب افتاده است دور از واقعیت است اذعان کرد: شرایط سختی که بر مردم تحمیل شد و اقتصاد و سیاست ما را با مشکل مواجه کرد سبب شد به عنوان فرصتی زمینه های پیشرفت های بزرگ را برای ما مهیا کرد.

وی به دستاورد های مذاکرات گروه هسته ای اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده با خواندن یک بیانیه از مذاکرات، پرده از نرسیدن به نتیجه ای منطقی بر داشته است.

میرزاده د ر بخش دیگری از سخنان خود افزود: در صحنه و پیشرو بودن دانشجویان سبب شده، تا دانشجو استکبار ستیز باشد.

وی ابراز کرد: اینکه رویکرد دولت جدید در دانشگاه ها پیاده نشده است بی انصافی است و ما شاهد رشد کمی در دانشگاه ها بوده ایم.

میرزاده در ادامه گفت: اینکه دولت احمدی نژاد را پولدارترین دولن با بیشترین بدهی می دانند درست نیست اگر در همین دانشگاه تامل کنیم می بنید که نسبت به قبل چه میزان تفاوت در بحث های عمرانی و دیگر زمینه ها به وجود آمده است و تمام این ها متحمل هزینه بوده است.

دکتر مهدی امیریان دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت

در ادامه دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در جمع دانشجویان دانشگاه یزد اظهار داشت: مذاکرات ژنو در مسیر سیاسی قرار گرفته بود و دشمنان در این راستا برای کسب منافع خود رو به تخریب جمهوری اسلامی ایران آوردند که مسئله ای آشکار برای تمام افراد می باشد.
دکتر مهدی امیریان تصریح کرد: هیچ ایرانی وجود ندارد که بخواهد خود را از حق هسته ای محروم کند و پیشرفت این تکنولوژی را حق خود نداند. وی افزود: اینکه اجازه توجیه اقتصادی بحث هسته ای را به ما نمی دهند درست نیست و باید استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی را از شاخصه های هویت جمهوری اسلامی قرار دهیم. امیریان با بیان اینکه بعضی ها که خود را سوپر انقلابی می خوانند و می گویند نباید هیچگونه ارتباطی با آمریکا و غرب داشته باشیم قابل قبول نیستند. وی به توافقات اخیر اشاره کرد وگفت: این که می گویند توافقات سبب امتیاز دهی به دشمن شده غلط است و عملا تواقفی در بحث هسته ای نداشته ایم. امیریان هدف اسرائیل را تضعیف در روند انجام مذاکرات به واسطه نفوذ خود دانست و اذعان کرد: ایران با وجود این مشکلات و نفوذ قدرت های در تیم مذاکره کنند توانستند به نتیجه قابل قبول برسند و به طور کلی تابوی مذاکرات را شکستند. وی با بیان اینکه بعضی از گروه ها هدفشان این است که سطح مطالبات مردم را کاهش دهند گفت: وقتی سطح آزادی مردم در مسائل سیاسی و سایر عرصه ها پر رنگ تر شود مردم در جامعه نقش خود را ایفا می کنند.





آخرین عناوین آخرین عناوین