ID : 30303257

واکنش‌ها به اقدام حقارت‌آمیز نمایندگان اصلاح‌طلب ادامه دارد


تعدادی از هنرمندان از جمله مسعود دهنمکی، پیمان معادی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی‌ها، آتیلا پسیانی، بهنوش بختیاری و... این اقدام سخیف اعضای فراکسیون امید را تقبیح کردند.

صبح مهریز؛ سلفی تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس با موگرینی، که به زور «تکرار می‌کنم» به مجلس راه یافته بودند؛ به قدری حقارت‌بار بود که علاوه بر سیاسیون، بسیاری از چهره‌های هنری نیز به آن واکنش نشان دادند. تعدادی از هنرمندان از جمله مسعود دهنمکی، پیمان معادی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی‌ها، رامین راستاد، آتیلا پسیانی، بهنوش بختیاری، احمد ایراندوست، محمود گبرلو، رضا پورحسین، المیرا شریفی مقدم و... این اقدام سخیف اعضای فراکسیون امید را تقبیح کردند.

امیرمهدی ژوله طنزپرداز، ذیل عکسی که نمایندگان تلاش می‌کنند با موگرینی سلفی بگیرند در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«ایشون خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپاست.

اوشون هم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستند با نیش باز و دست دراز و آرزوی یک سلفی نشد یک عکس کلوزآپ از خانوم ایتالیایی.

به نظرم تشریفات مجلس قبل از ورود همچین خانومی یا باید قبلش یه پک از فیلمهای مونیکا بلوچی رو تو مجلس توزیع میکرد، چشم و دل دوستان سیر میشد یا میبردشون یه دور اندرزگو میزدن ببینن تحریمها چطور باعث شکوفایی تولیدات داخلی شده. یا یه چیزی میریخت تو غذاشون اشتهاشون کور میشد.

اینجوری که دوستان فعل خواستن رو صرف کردن موگرینی برگرده اروپا یکی یکی قفل تحریمها رو با دندون باز میکنه برامون.

و من الله توفیق.»

همچنین محمدمهدی همت فرزند شهید حاج ابراهیم همت در انتقاد از این اقدام نمایندگان عضو فراکسیون امید، نوشت:

«بی‌شک حرمتی برای خود و نامی که دارم قائلم و می‌دانم این تصویر در شان صفحه‌ی محمد مهدی همت نیست، اما چه کنم؟ دلم دارد می‌سوزد، قلبم درد گرفته... خدای را شاکرم که پدرم نیست که این روزها را ببیند... چپ راست‌اش به کنار(که هر دو را یکی میدانم) اینها نماینده کدام ملت هستند؟ ملتی که شرف‌اش را از توی رگ‌های بریده شهدا بدست آورده است؟

می‌گفت باور کنید این‌‌ها فقط به فکر خود و جیب خود هستند و هیچ کدام نماینده ملت ایران نیستند، من فکر می‌کنم اما اینها با این رفتار زننده به درد جیب خودشان هم نمی‌خورند. ای‌کاش در مورد این‌ها تصمیمی گرفته می‌شد!

فرق جهان سوم با کشورهای پیشرفته فقط در فرهنگ مردمان آن هاست، نه امکانات و تکنولوژی، لطفا از این فجایع با طنز عبور نکنید.»

صادق خرازی رئیس حزب ندای ایرانیان نیز نوشت:

«جاي آن است که خون موج زند در دل لعل

ايکاش مجلس يک واحد آموزش پروتکل رفتار و اخلاق جمعي براي نمايندگان محترم تدارک ميديد که وجاهت نمايندگان محترم دستمايه نقد قرار نميگرفت اگر چه بايست از خدواند متعال خواست تا در برابر نقد منصفانه همه آحاد مسئولان و مردم فروتن و متواضع باشند و سپاس از منتقدان با شرف را سر لوح زندگي خود قرار دهند.»

حسین شمسیان نیز در این رابطه نوشت:

«یاسر عرفات رهبر و بنیانگذار سازمان آزادی بخش فلسطین، در روزگار جوانی و برومندی موگرینی با او حشر و نشر داشت و  عکس سلفی می گرفت. سال‌ها بعد عرفات، به آرمان مقاومت خیانت کرد و با رئیس جمهور آمریکا و  نخست وزیر اسرائیل عکس سلفی انداخت! او البته مدتی بعد مزد خیانتش را گرفت و به گواه برخی اسناد تاریخی، توسط موساد به قتل رسید!

سال‌ها بعد، در آغاز روزگار پیری موگرینی، نمایندگان مجلس، راه چند دهه قبل عرفات را پیش گرفته اند و برای سلفی گرفتن با او، سرودست می‌شکنند! فردای کار این نمایندگان و ملتی که آنها را نمایندگی میکنند، چه خواهد شد؟»

یزدرسا






آخرین عناوین آخرین عناوین