ID : 29312681
در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد

امنیت ایران در گرو زمینگیر شدن داعش در سوریه / سند خیانت بار 2030 نشانه واضح پایمال کردن خون شهداست


امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: اظهارات ناآگاهانه برخی از کمک نظام ما به عراق و سوریه منصفانه و آگاهانه نیست. حادثه تروریستی اخیر در تهران، ابعاد وسیع دلاوری ها و از جان گذشتگی های مدافعان حرم را روشن کرد. خط مقدم ما سوریه است و اگر داعش در سوریه زمینگیر شود، ایران امن خواهد ماند.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مراقب باشید جای جلاد و شهید در دهه 60 عوض نشود. بعضی از صحبت ها و جانبداری ها در جریان انتخابات اردیبهشت ماه تاسف بار و دور از انصاف بود.

عبدالرضا محی الدینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: عملیات کور تروریستی که به تعبیر امام خامنه ای بیشتر شبیه ترقه بازی بود و اندک خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد، خواه ناخواه مردم را به یاد جنایات منافقین در دهه 60 می اندازد. برخی سعی دارند اعدام این جلادان را در دهه 60 محکوم کنند و این جای تامل دارد و امیدواریم سیاسیون و دولتمردان به دور از تعصبات جناحی و حزبی و با در نظر گرفتن شاخصه های فکری خط امام راحل (ره) به مردم و مصلحت نظام توجه کرده و درمورد اظهارنظرهای خود تجدیدنظر کنند. 

وی خاطرنشان کرد: اظهارات ناآگاهانه برخی از کمک نظام ما به عراق و سوریه منصفانه و آگاهانه نیست. این حادثه، ابعاد وسیع دلاوری ها و از جان گذشتگی های مدافعان حرم را روشن کرد. خط مقدم ما سوریه است و اگر داعش در سوریه زمینگیر شود، ایران امن خواهد ماند.

محی الدینی با اشاره به مسئله مهم فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری درباره ثروت فرهنگی می فرمایند لزوم حفظ فرهنگ اسلامی از هوا مهم تر و با اهمیت تر است و مسائلی مانند سند 2030 که در تقابل با فرهنگ غنی اسلامی است از نظر نظام جمهوری اسلامی و مردم مومن و ولایتمدار ایران مردود است.

وی افزود: اگر نسبت به نظام آموزشی و تربیت نسل آینده و فرهنگ اسلامی مان بی تفاوت باشیم و با سخنان و رفتارمان پشت به ارزش ها کنیم، خداوند ما را نخواهد بخشید؛ چرا که شهدای ما با نثار جان خود از ما خواهران و برادران خواستند که در هنگام امنیت راه آنها را ادامه دهیم و در حفظ ارزش ها و حجاب و امانت داری ها کوشا باشیم.

محی الدینی با اشاره به مناسبت بیست و سوم خردادماه مصادف با روز هجدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت امیرالمومنین (ع) گفت: شب قدر، شبی است که قرآن صامت از سوی خداوند به قلب نازنین پیغمبر نازل شد و در چنین شبی قرآن ناطق که حضرت علی (ع) است به دست ابن ملجم مرادی به شهادت رسید.

وی در وصف غربت امیر المومنین در زمان ایشان عنوان کرد: شهید مطهری می فرماید در وصف غربت و مظلومیت امیر مومنان حضرت علی (ع) همین بس که وقتی مردم کوفه فهمیدند ایشان در محراب به شهادت رسیده اند گفتند مگر علی نماز می خواند؟

امام جمعه مهریز با بیان اینکه امیدواریم مردم از فیض شب های قدر بهره ببرند اضافه کرد: در این شب های قدر، بر قرائت قرآن و ادعیه معروف و طلب توبه و بخشش از خداوند و دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) و دعا در حق برادران مسلمان در کشورهای اسلامی و پیروزی و سربلندی کشور عزیزمان مداومت کنید.

محی الدینی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر لزوم کمک به محرومان و اطعام آنها تاکید کرد و اظهار داشت: شخصیت والای ایشان به مکارم اخلاق آراسته بود و در کمال و معرفت و تقوا الگویی برای همه مسلمانان بودند. امام حسن (ع) که به کریم اهل بیت معروف هستند با محرومان همدردی می کرد و در اکرام و اطعام مستمندان و فقیران مداومت می کرد.

امام جمعه مهریز با  بیان اینکه بی توجهی به محرومین و فقرا یکی از نشانه های تکذیب دین است گفت: مانند امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه در این شب و روزهای ماه مبارک رمضان مستمندان را اکرام و اطعام کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه مهریز با اشاره به روز بیستم خردادماه روز جهانی صنایع دستی اضافه کرد: از مسئولین خواستارم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی که از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد، از محصولات و تولیدات هنرمندانه و صنایع دستی حمایت کنند.

محی الدینی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرمایشات امام سجاد (ع) در مورد اثرات مخرب گناه بر روح و روان انسان افزود: ارتکاب گناه باعث آبروریزی انسان و قساوت و سختی قلب و دوری از خداوند می شود. داعش، این شمر زمان نیز به سبب معاصی ای که مرتکب شده است قسی القلب شده است و هرچند در ظاهر انسان هستند اما در باطن حیوان صفت و سنگدل هستند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین