ID : 29929556

آن وعده‌ای که با شوق و ذوق از آن گفتید، بالاخره به کجا رسید؟


حال و در وضعیتی که این روزها بخش‌هایی از مناطق استان به شدت از کمبود و حتی نبود آب در رنج هستند، جا دارد تا از مسؤولین محترم استانی نسبت به میزان تحقق آن وعده پرسیده شود.

صبح مهریز؛ در جریان سفر حسن روحانی به یزد در اسفندماه سال 94، مسؤولین استان با شوق و ذوق از «سورپرایز بسیار ویژه»! روحانی برای یزدی‌ها گفتند. سورپرایزی که روحانی در سخنرانی عمومی در جمع مردم آن را اینگونه بیان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی در دستور کار دولت است و استان یزد اولین استانی خواهد بود که آب خلیج فارس به آن می رسد.

حال و در وضعیتی که این روزها بخش‌هایی از مناطق استان به شدت از کمبود و حتی نبود آب در رنج هستند و در شرایطی که یک سال و نیم از آن وعده رئیس‌جمهور و آن همه فضاسازی و تبلیغات در قبال چنین وعده‌ای می‌گذرد، جا دارد تا از مسؤولین محترم استانی نسبت به میزان تحقق آن وعده پرسیده شود و آقایان برای مردم تشریح کنند که آن وعده‌ای که آن‌گونه بر روی آن مانور می‌دانند، کارش به کجا رسید؟

استاندار یزد البته در نخستین جلسه با خبرنگاران بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان یزد، در اردیبهشت ماه سال 95 گفته بود: هیچکس نمی‌تواند مانع انتقال آب به یزد شود. پیگیری بحث انتقال آب همچنان با جدیت دنبال می‌شود و از الویت‌های سال جاری است.

با این همه، آنچه روشن است اینکه همچنان کمبود آب مشکل اصلی استان است. با وجود همه ادعاهایی که از میزان انتقال آب به استان یزد مطرح می‌شود اما بر اساس اعلام رسمی شرکت آب منطقه ای استان یزد ظرفیت خط انتقال آب از اصفهان سه متر مکعب در ثانیه است که تا به امروز هیچ گاه از تمام ظرفیت آن استفاده نشده است و بالاترین میزان حدود 2 متر مکعب در ثانیه آب از طریق خط لوله انتقالی به استان وارد شده است.

از سوی دیگر در حالی از آب شرب مردم یزد استفاده صنعتی می‌شود که در بخش‌هایی از مناطق یزد، حتی آب سالم برای خوردن وجود ندارد. یقینا پذیرفتنی نیست که مردمی که هزینه انتقال آب به استان را پرداخته‌اند اکنون از آبی سالم محروم شوند و در مقابل شاهد استفاده صنعتی از این آب باشند.

نکته قابل توجه اینکه در حالی که که مخالفین انتقال آب به یزد استفاده صنعتی در یزد را بهانه می‌کردند اکنون از آبی که حق مردم یزد است استفاده صنعتی می‌کنند و مسئولان استان روزه سکوت اختیار کردند و یزد را در بی‌مسئولیتی و غفلت می‌خشکانند.

یزد رسا

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین